Svaren del 2

Hur gammal är du?
Svar: Jag är 21 år


Vad gör du på fritiden?
Svar: Jag umgås med vänner, familjen, shoppar och försöker vara så aktiv som möjligt.




Hur sminkar du dig varje dag?
Svar: Jag sminkar mig inte varjedag men då jag gör det använder jag en foundation från Loréal, transparent puder över, rouge, fyller i skuggningar som tagits bort med foundationen, mascara, svart markering runt ögonen och i vanliga fall fyller jag i brynen men just nu är de färgade så jag gör inte mer än att "styla" till dem med bryngelé.





Kan du inte börja med videoinlägg?:)
Svar: Jo, det kan jag säkert börja med..




Vilken/vilka är dina favoritlåtar av Coldplay? Varför gillar du dom så mycket?
Jag älskar Coldplay!
Svar: "Speed of sound" och "Talk" är två av mina favoriter med Coldplay. Jag gillar dem för att musiken låter en att slappna av och komma in i en helt annan värld. Texterna kan man också associera till hur man känner sig. Musiken är så fri. Svårt att förklara känslan, du som älskar Coldplay förstår säkert vad jag menar.

Kan du inte lägga upp lite "sminkguider", du som jämt är så snygg? :) Lite steg för steg hur man fixar snygg ögonskugga och sånt :)
Svar: Jo, det ska jag nog kunna göra, som sagt så har jag tänk på att göra precis det.




Vart bor du nån stans? jag har inte riktigt fattat om du bor i helsingborg eller malmö eller nån annan stad :P
Svar: Jag bor i Helsingborg, gick i skolan i Malmö




Vad vill du göra med ditt liv? asså i framtiden, vill du vara MUA hela ditt liv eller utbilda dig till något annat ellerjobba med något annat senare?
Svar: Jag har några få stora drömmar i mitt liv. En av dem är att vara en eftertraktad makeup artist. De andra är att som jag sa innan, en slags reporter inom musikens värld. Att få fram musiken till folket. Och dansare har jag inte gett upp på heller, det är någonting jag inte skulle tacka nej till, att vara back up dancer till någon kändis.. Woho!




Hej! Här kommer en fråga om smink eftersom jag är intresserad av att bli makeup artist. :) Jag har grön/brun/blå aktiga ögon och brunt hår. Vilken färg på ögonskuggor passar mig? Vad ska jag tänka på när jag söker till makeup studion? :)
Svar: Det beror helt på vad du vill förstärka i dina ögon, vilken färg du vill få fram. Men för att få fram de blåa ska du ha en orangeaktig färg, gröna: rödaktig, bruna: blå/turkos. När du söker till skolan ska du vara dig själv rakt igenom, framåtriktad och verkligen visa att du vill detta, att du kommer kämpa och visa vad du går för. Intervjun är hård, de kommer varna att det kommer vara en tuff period. Så om du verkligen, verkligen vill detta så kommer du klara det. ;)




Hoppas du svarar på det här. :) Jag har problem hy, och jag undrar om du vet varifrån man kan köpa smink från Bare minerals, f.d ID?
Svar: Det finns att köpa på kicks och åhlens vad jag vet. Det ska komma in i fler affärer så småning om.




Hur många par skor har du?
Hur många inlägg har du skrivit tillsammans?
Svar: Oj, någonstans över 35 par skor. Det med inläggen tänkte jag hålla hemligt för när jag "nollar" med mina samlade inlägg så tänkte jag skriva ut det på bloggen, det är väldigt många kan jag säga... Hehe




Har du varit i Polen nångång?
Brukar du ha problem ed mensvärk eller kommer du lätt undan med det? :)
Svar: I polen har jag bara kört förbi, inte stannat direkt.. Jag brukar komma undan mensverken faktiskt!




Hej Mirre! Undrar hur många unika läsare du har per dag?
Svar: Det varierar men runt 1600




När och hur började du lyssna på TH?
Svar: Sommaren 2007 började jag lyssna på dem, det var tack vare min syrra som kom hem med deras "scream" skiva en vacker dag.




Vilken låt med Lady Gaga tycker du är bäst?Och varför?
Svar: Svårt, men jag tror att jag säger "Lovegame" och "Poker face" anledningen till de är till stor del att videon är grym, hon är så ball i sina videos, never fail on that one! Hon är grym helt enkelt och jag älskar henne

 



Nämn 5 favvo affär! med pris som inte mattar ut plånboken. :)
Svar: H&M, Gina Tricot, Topshop, Zara, BikBok




Om du fick vara en kändis under en dag, Vem skulle du vilja vara då isf?
Svar: Lätt Christina Aguilera eller Lady GaGa

    


Din absoluta favoritfärg och favoritdjur?
Svar: Min favoritfärg är svart och favoritdjur är katt. Jag är en kattmänniska, har alltid haft någon liten kise runt mig aldrig någon hund förutom någon av mina vänners hundar.




Har du aldrig tänkt på att söka till en dansskola för att gå en utbildning? Tänkte eftesom du tycker om dansen så mkt..
Svar: Jo, jag ville gå en i New York jättemycket innan jag åkte som AuPair till USA. Jag ångrar det lite att jag inte gick dansskolan som var några månader istället. Då hade jag varit hemma nu igen också.




Varför blev du just make up artist? och varför slutade du att dansa? beundrar dig verkligen, du är så bra på vad du gör :)
Svar: Jag älskar att sminka och har förmågan att vara väldigt kreativ och snabbtänkt. Att göra kreativa saker är någonting jag inte kan vara utan! Jag har inte slutat dansa, har bara ett uppehåll nu eftersom jag gick i skolan så intensivt så hann jag inte med att dansa på fritiden, jag ska börja nu igen efter sommaren. TACK! =)


fell skriver:

Snälla Mirre

jag vet att det är många som kommenterar, men jag undrar bara vad dansskolan i du ville gå på i New York hette?



jag skulle bli otroligt glad om du tog dig tid att svara på den här frågan! tack på förhand xxxx

2009-05-15 Kl: 19:31:13
MIRRE skriver:

Fell: Det var på brodway :)

2009-05-15 Kl: 19:43:20
URL: http://miirre.se
Anonym skriver:

okej tack :)

2009-05-15 Kl: 21:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0