Makeup svaren...

Jag undrar vart jag kan få tag på bra och billiga penslar till ögonskuggor?
Svar: H&M är väldigt bra med billiga grejer, kvalitén är tyvärr sämre vad gäller det mesta i sminkväg med H&Ms egna märke. Det går ju såklart inte att säga att det är lika bra som Makeup stores grejer. Jag har själv penslar från H&M som håller bra men som inte är i någon speciell kvalité. Jag använder dem på mig själv ibland. Skuggorna från H&M vill jag inte rekomendera, däremot från Makeup store, de är lite dyrare jag vet men ack så dryga och bra! Verkligen värt pengarna.


Om man har fräknar som jag har, hur gör man då på bästa sätt för att dölja dom så mycket som möjligt utan att det ser ut som om man har ett helt kilo lager smink? Vill att det ska se naturligt ut, utan att det blit för mycket. Hatar nämligen mina fräknar! Sen undrar jag om man kan göra nått åt mörka ringar under ögonen? Någon kräm eller så, så att man slipper smika sig hela tidet? :-) Och nu sista... Vad är ditt tips för att slippa illröda kinder?? Får det allt som ofta och Hatar det! Mår kassa rent ut sagt över det. Finns det nått supermirakel smink mot detta eller har du nått annat supertips till en tomat som jag? =) Tack! =)
Svar: Jag förstår ditt problem. Det är svårt att inte få det att se sminkat ut, för att täcka dem måste du arbeta in din foundation ordentligt men du kan få det att se snyggt ut genom att försöka göra det så jämt som möjligt. Använd dig av en foundation som är lite mer rinnig och innehåller ganska mycket fett så det suger åt sig och inte ser kakigt ut. Jag använder mig själv av Loréals "true match" i glas flaska, den är jättebra, jag älskar den. Sen över använder jag mig av ett vitt transparant puder som "försvinner" och mattar ner, tar bort det glansiga och man får en skön känsla på huden. Pudret måste vara i lös form och ska "slås" in på huden med en puff som du lägger pudret på och arbetar in i puffen. överflöd kan du borsta bort med puderborste.. Lycka till!


Jag har sommar avslutning snart och behöver en rätt så neutral men ändå somrigt smink. Har du tips för det?
Svar: Satsa på naturliga rosiga färger, någonting som förstärker dina kläder du ska ha på dig. Ljusa färger är snyggt i sommar. Någonting i rosa eller aprikos!


kan du rekommendera några BRA ögonskuggor som inte är så dyra? känns så jobbigt att betala 100+ för en ögonskugga. Vilken mascara är bäst enligt dig?
Svar: Bästa mascaran är Diors "blackout" eller någon från Loréal. De är väldigt bra tycker jag. Någon bra och billig ögonskugga.. Svårt för de dyrare är oftast bättre och hållbara. Men de från "Viva la Diva" är ganska bra och har många färger att välja mellan. De finns på Åhlens eller lindex


Hvordan lægges den flotteste mascara, når øjenvipperne skal forlænges? Og hvordan lægges den mest naturlige øjenskygge?
Svar: En mascara som är grym är Diors "Blackout" jättebra. Även de flesta från Loréal. En naturlig skugga, finns jätte många fina på Makeup Store som är bra, väldigt bra och håller länge.



Kan du tipsa om någon grym rouge?
Svar: Jag älskar rougen som kommer från skolans märke "färg" finns i aprikos, den är fin och naturlig. De finns liknande på Makeup Store i liknande färger, du kan även använda dig av en ögonskugga om du vill, jag brukar hitta snygga färger på skuggor och använda de till rouge. Blir exakt samma sak, eftersom det är baserat på samma innehåll..



När jag sminkar mig blir jag alltid så torr vid mina "näsvingar". Smörjer mig men det funkar inte. Är inte torr utan smink. Är även lite röd vid "näsvingarna", kan det vara sminket som inte är så bra för min hud? Är den för torr?
Använder den där trepalletten från MUS som täcker röda, blåa och gul(?) partier.
Något bra tips på någon kräm eller någon annan concealer?
Svar:


Tips på en bra vardagsmakeup? =) vilken slags makeup tycker du passar till bal?
Svar: En vardagsmakeup kan du bara lägga alla grunder, det behöver inte alls vara mycket utan bara fyll i skuggor så som kindben och brynben samt rouge och mascara. Kajal är också ett alternativ om man vill ha mer fokus på ögonen, både uppe och nere eller bara nere. Bal då kan du lägga på lite mer starkare makeup. Men man kan fortfarande hålla sig till en naturlig färg om man känner för det.


Hur sminkar man snygga ögonbryn , jag har väldigt ljusa
Svar: Om du har ljusa bryn ska du fylla dem med en ögonskugga som faller dig i smaken till dina bryn. Antingen han du välja att ha skuggan torr eller om du fuktar en pensel du tar med. De blir skarpare om du fuktar. Använd en smal, smal snedskuren pensel för att få bästa resultat, då du målar små, små strån på brynen och i luckorna även utanför om du vill ändra dess form.


Om man har bruna ögon och vill främhäva dom, vad skulle du rekomendera för färger på ögonskugga?
Svar: Turkos, blått, lila.. Och färger som går i den skalan framhäver dina ögon!


När kommer era (din klass) portfolios upp på makeupstudions hemsida?
Jag tar studenten 12 juni, hur bör jag sminka mig på studentagen? Neutralt eller färg?
Svar: Många av oss har inte skickat upp det till huvudkontoret än. Så jag har ingen aning, det är upp till var och en. Jag tycker du ska köra på färg, eftersom du antagligen ska vara vitklädd så hade jag kört på färg om jag varit du. matcha ditt nagellack om du ska ha någon cool färg på naglarna. Jag tror jag hade kört på turkos, det är jättefint till vitt. Beror på vad du känner att du passar i också och känner dig bekväm i.. Nån skarp färg hade varit coolt.


Vet inte exakt om det har med smink att göra men.. Mina ögonfransar pekar typ ner (fastän jag böjer dom med ögonfransböjare) hur f*n får jag dom uppe? Finns det nån super mascara?
Svar: Det finns en ny mascara som har kommit in på kicks (dyr dock) men som ska böja och förlänga fransarna samt stärka dem. Jag vet inte om detta stämmer eftersom jag inte testat den själv. Men de finns en fransböjare som är batteridriven med värme i. Den finns att köpa hos "Nova lash" återförsäljarna. Sök bara på "Nova Lash" på google så hittar du säkert =)


Hur får man rätt färg på foundation och vad för foundation passar egentligen en problemhy?
Svar: Det är svårt att svara på när jag inte vet vad du har för färger, men du ska gå efter din ton, om du är rosa / neutral / eller mer åt det gula hållet eller kanske oliv? Gå till Makeup store, de är bra på färger. Och det räcker oftast inte med att du bara köper en burk utan du behöver nog blanda. Men de hjälper dig med det. jag hade även kunnat bara jag vet hur din hy är. För problemby är "Bare Minerals" jättebra, det är fd. I.D makeup. De täcker och håller hela dagen. Superbra foundation!


Jag tappar mina ögonfransar... Du har inte något bra tips som stärker fransarna? Jag har mörkblont hår och gröna ögon? Vad för smink passar bra till det?
Svar: Jag använder vaseline för att stärka mina fransar. Dock vet jag inte om det håller dem kvar från att inte trilla av. Du använder kanske fel rengörings produkter till just ögonen, det är viktigt  att du har en som är speciell till ögonen. Finns jättebra på apoteket. Du kan ha vilket smink du vill och känner för men om man ska gå efter att få fram din ögonfärg så ska du använda dig av röda/brons färger, även orange aktiga.



Bild: Makeup store

sarah skriver:

Jag tycker du har en jätte bra blogg som är rolig att läsa. Bra sminktips också!

2009-05-13 Kl: 16:55:26
URL: http://ssariz.blogg.se/
Vickan skriver:

Jag har också problem att tappa ögonfransar, måste kolla typ och smådra i dom,(inte dra, men känna på dom typ) varje morgon innan jag sätter i linserna, för glömmer jag det, så rätt som det är har jag 2-3st i ögat och det är inte så kul..



Det lossnar nog ca 3-6 fransar per dag, har haft så så länge jag kan minnas nästan..



Och jag använder inga produkter på ögonen, sminkar mig knappt heller (2ggr per år kanske)



Vad är det för fel då? :/

2009-05-13 Kl: 17:07:22
Victoria skriver:

Hej



Jag har en bloggtävling, där jag lottar ut ett armband från Cocoo.se! :D



Gå in och tävla vet jag!

Jag har knappt några tävlanden :D

http://mittharligaliv.blogspot.com/2009/05/smyckes-tavling-d.html



Jag kontaktar vinnaren den 18:e maj efter kl 18.



Skriv er mailadress och en motivering om varför just DU bör vinna :)



Kom igen! Tävla! :D

2009-05-13 Kl: 17:08:51
MIRRE skriver:

Vickan: Det är svårt att säga, det kan vara att du har brist på någonting i kroppen, kanske zink? Kolla upp med en hudterapeut, de kan göra en analys på dig och de bör kunna se vad det är. Känner du att det är glest mellan fransarna eller är det tätt som det ska vara? För det kan vara att de växer fort och behöver tappas, man tappar ju alltid fransar. Men olika för alla. Hoppas det löser sig.

2009-05-13 Kl: 17:25:47
URL: http://miirre.se
Vickan skriver:

Oj,tackar så mycket för ditt svar Mirre! Uppskattar det verkligen..



Nja, dom är ju inte glesa, man tycker ju att jag inte borde ha några kvar, men det har jag ju, så kanske det är okej iaf.



För dom är inte direkt glesa heller. Men jag kan kolla upp det mera iaf, tusen tack för tipset :)

2009-05-13 Kl: 21:15:30
Lisa skriver:

Hej Mirre! :)

Först vill jag säga att din blogg e grymt bra!



Jag skulle vilja ha lite smink tips.

Det är så att jag blir lätt röd i ansiktet.

Runt kinder näsan, väldigt jobbigt.

Har hört om en kräm som kyler ner, verkar det bra?

Skulle också vilja ha tips på en bra foundation.

Har väldigt torr hud.



Tack på förhand.



Kramar Lisa

2009-05-13 Kl: 23:32:25
URL: http://liisak.webblogg.se/
Johanna skriver:

hej, jag hade tänkt att bli make up artist & undrar hur du vart det ja menar började du jobba på make up store ? eller vad gjorde du. och vilken linje i uppsala tycker du ja ska satsa på ? och hur lång är utbildningen ? och behöver man bra betyg ? lite smått ja undrade bara. sen undrar ja om du vet nån bra foundation ? tack i förhand.

2009-05-19 Kl: 15:08:36
Johanna skriver:

e-postadressen

2009-05-19 Kl: 15:34:36
Sanna skriver:

hej jag undrar om man får bra betalt att vara make up artist snälla svara pussar Sanna.

2009-05-19 Kl: 15:58:42
MIRRE skriver:

Johanna: jag har inte jobbat på Makeup store jag utbildade mig på makeup studion. kolla på: makeupstudion.com =)

Sanna: Det beror på vart man hamnar.. Om man lyckas kan man tjäna grymma pengar!

2009-05-19 Kl: 17:17:03
URL: http://miirre.se
Josefin skriver:

Har svaret fallit bort på sjunde frågan? Har samma problem som henne och vill verkligen se ifall du har något tips på detta.

2009-07-31 Kl: 14:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0