Mirre is home!

Hooooola dudes!
Nu är jag hemma, äntligen efter en lång dag.. Men rolig och oförväntad som bara den. Det började efter skolan att vi blev körda av en MUA till SVT där visningen skulle vara (den kommer dock ej visas i TV) där vi hade ett stort rum med catwalken och allt. Visningen ska iallafall vara på måndag under dagen och är klar vid fyra tiden. Av vad vi gjorde idag så sminkade vi endast modellerna som var från swedenmodels för att testa hur vi ville ha sminket. Jag fick sminka manlig modell som jag fick kontakt med för framtida plåtningar möjligtvis. Jättekul verkligen! Visningen kommer vara super, vi fick sitta där hela dagen på repet och kolla, de har även dansare med från Rydbergs danceacademy, oooh gissa om jag blev danssugen!? Ska faktiskt prata med deras tränare som var med dem, på måndag. Jag kan berätta mer om själva visningen på måndag då jag också kan lägga upp lite backstage bilder..

I morgon ska jag iväg till Malmö igen, med fotograf Emelie och jobba, det är en möhippa där och bruden ska bli stylad och Emelie fotar, jag åker in vid tio och kommer vara borta halva dagen, det känns som om bloggen kommer vara halvt död denna helgen för jag har så jävla mycket inplanerat, en plåtning på söndag också med en fotograf från Malmö, fast det är här i Helsingborg som sagt så det är väldigt skönt. Nu ska jag in till mamma och äta tacos hon lagat och mysa framför "Let's dance" Jag och Lisa tänkte dra ut idag men det får bli i morgon istället.. Paaarty! Från de ena till de andra, det var en av er som frågade hur jag håller formen, jag gör faktiskt ingenting förutom att bära och släpa på våra makeup väskor varje dag flera timmar om dagen, de väger ändå tio kilo skulle jag tippa på.. Det jag äter är INTE nyttigt kan jag tala om, ni ska bara veta vad jag åt idag.. Ajjabajja, bla en baguett (vitt bröd) med laxröra.. Massor av majonäs och sånt gott i där med en cola till såklart. Okeeej från detta till utgång igen, vi ska visst ut idag Lisa ringde precis och var lite festsugen. Ha en underbar kväll babes!

/M ♥

Linnéa skriver:

fiiin blogg du har !! Och du är så himla duktig på att sminka !! Du borde seriöst bli en makeupare eller vad det nu heter. Men du kanske har skrivit att du ska bli det. A, jag vet inte eftersom jag bara har tittat på lite bilder och läst det här inlägget. För det är första gången jag nånsin går in på din blogg. men ha det bra. jo, kika jättegärna in på min blogg och skriv vad du tycker om den. :) hugs from me

/Linnéa

2009-03-20 Kl: 20:58:17
URL: http://lullicute.blogg.se/
Mini skriver:

Fullt upp ;) Men roligt!

2009-03-20 Kl: 21:59:46
URL: http://www.carolinelundh.se
Mini skriver:

Fullt upp ;) Men roligt!

2009-03-20 Kl: 22:00:38
URL: http://www.carolinelundh.se
Anonym skriver:

Hejsan Mirre!

eftersom att du jobbar som makeup artist tänkte jag be dig om råd när det kommer till grundmakeup, du vet foundation och puder, jag grundar alltid med primer men ändå tar det bara 4-5 timmar innan sminket försvinner och liksom "smälter" i pannan och på näsan och det ser jättekonstigt ut, vad kan man göra för att det ska hålla hela dagen och se fräscht/naturligt ut även om man vill täcka saker?Det ser väldigt sminkat ut ibland hur lite jag än tar

2009-03-21 Kl: 13:51:59
URL: http://bluediva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0