Just the other night.. I thought I heard you cry

Jag fick samtalet några minuter över tolv inatt av en vän från Stockholm, "Michael Jackson är död!!".. Jag upprepade flera gånger att hon inte skulle skoja och hålla på att flippa om det inte var sant men hon protesterade och sa som det var, jag kunde knappt tro vad jag hörde, mitt hjärta började slå fortare samtidigt som jag gick in på expressen på internet och läste vad där stod och mycket riktigt, the king of pop is gone! Why?? Han var för ung, han hade många beundrare, han är den enda personen som påverkat musikens värld störst, vem finns kvar? Ingen! Michael var stört, bäst och vackrast helt enkelt. hans musik kommer alltid att leva vidare iallafall med mig, jag kommer aldrig någonsin kunna sluta lyssna på hans musik.

Direkt efter att jag läst artikeln på internet ringde jag mitt ex (som jag var tillsammans med i två år) som.. Ja.. Skulle göra allt, verkligen ALLT för honom. Han är ett av många stora fans till Michael. Han älskar och beundrar honom starkt. Jag ringde honom och fick bara höra en telefonsvarare både hem och till mobilen men jag slutade inte försöka men efter några gånger gav jag upp och ringde hans mamma och frågade om man kunde få tag på honom och om hon visste portkoden men tyvärr inte så jag bestämde mig för att köra hem till honom och efter några försök genom att komma in i porten släppte en man in mig som satt på sin balkong som tur var, bara sådär mitt i natten. Jag sprang upp och ringde på dörren, väckte honom men han var så glad över att jag kom och inte tala om chockad. Han hade inte hört någonting och trodde inte på mig såklart, vem tror att sin största levande idol ska dö? Nu idag berättade han för mig att han gråtit hela dagen och inte kan sluta. Mitt ex lärde mig verkligen allt om Michael Jackson, vi lyssnade alltid på hans musik, tittade på inspelade band från konserter och tittade på videos på internet. Innan jag träffade honom var jag inte så insatt i honom som jag blev och är tacksam över det. Mitt ex skulle alltid dansa till hans låtar, alltid göra likadana moves och tro mig, he nailed it pretty damn good!

Just nu sitter jag och lyssnar på "you are not alone" en av hans många fina låtar. Det är svårt att bara välja en som är bra, finns inte bara en. Igår grät jag måste jag erkänna. Det kändes! Michael Jackson, the legend. Nu fick ni höra hela min historia kortfattat av vad som hände igår efter den omskakande nyheten som fortfarande inte lagt sig. MTV är i fullgång här hemma också och de spelar MJ i mellanåt. Fantastisk musik som aldrig dör!

 


Like a comet blazing 'cross the evening sky, gone too soon...
Like a rainbow fading in the twinkling of an eye, gone too soon...
Shiny and sparkly and splendidly bright here one day, gone one night

Lady Gagas fanblogg skriver:

jätte fint skrivit!!jag har älskat hans musik sen jag var 6 år och kommer aldrig tröttna.han var för ung för att dö!!håller med dig om att INGEN kommer komma i närheten av vad han har gjort.tårarna är nära så fort man läser på aftonbladet.....pop världen blir sig aldrig lik mer.

2009-06-26 Kl: 14:23:01
URL: http://pokerfacegaga.blogg.se/
Sofia Vienna skriver:

jag tänkte också på honom när jag hörde det, jag träffade ju honom när vi var ute och jag minns hur bra han dansade till beat it. det var helt sjukt. man kunde ju inte ta blicken ifrån honom (:



du skriver så underbart fint, jag älskar verkligen ditt sätt att skriva, man fastnar verkligen med en gång. du är så underbar <3

2009-06-26 Kl: 14:53:19
URL: http://sofiabengtsson.blogg.se/
eelin skriver:

ÅH SÅ JÄVLA SORLIGT :( jag fick också reda på det imorse.. jag visste inte vad jag skulle säga. Michael har varit min stora idol, inspiration och gud sen jag var 5 år... kan inte förstå det.. han var verkligen KING OF POP!



RIP Michael Jackson, vi älskar dig.

2009-06-26 Kl: 16:41:14
URL: http://reedhead.blogg.se/
katta skriver:

jag kan inte ens beskriva hur jag känner mig :(:(:( detta är så overkligt. för mig var han inte bara the king of pop, utan the king of music!



hans musik o själ lever vidare i mig också! <3



2009-06-26 Kl: 16:46:07
URL: http://rockhardfucksafe.blogg.se/
L skriver:

hela mitt liv är över, han va allt för mej

2009-06-26 Kl: 17:40:33
URL: http://lajzz.blogg.se/
Daniel skriver:

Jag blev chockad när jag hörde att han var död. Den mannen har givit världen så mycket grym musik och den kommer att leva kvar länge i våra hjärtan...

2009-06-26 Kl: 20:22:38
URL: http://dannejohansson.blogg.se/
Linda skriver:

Mitt hjärta blöder. Kan inte fatta..

2009-06-26 Kl: 23:47:02
Madelene skriver:

så jävla vackert han sjunger!! <3

2009-06-27 Kl: 14:11:43
Alexandra skriver:

Jag kan inte tro det, jag kan inte fatta, men han kommer att minnas!

R.I.P Micheal Jackson<3



Kram

Alexandra

2009-06-27 Kl: 20:36:42
URL: http://alexandralovetokiohotel.blogg.se/
lizzie skriver:

jag håller absolut med dig om allt du säger om michael!

men lite orättvist är det när du säger att vi inte har några kvar som påverkat musikens värld, vad hände med the beatles och abba? dom finns kvar (åtminstone halva beatles) och dom har lagt en otrolig grund för all musik som vi lyssnar på idag, även grunden för michaels musik. Michael är och kommer alltid vara en legend och är för mig kanske t.o.m större än the beatles och abba, men jag ville bara påpeka att vi faktiskt har några musiklegender vid liv som vi alla står i stor skuld till för all underbar musik vi har. glöm inte det :)

2009-06-28 Kl: 17:28:05
Alicia skriver:

När jag var 6 år så uppträde jag i nån tävling i skolan och jag hade satt på mig svart kavaj svarta byxor och en hatt, och så dansade jag till thriller . :'(

2009-06-29 Kl: 11:42:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0