Drinktips

 Jag fick en väldigt god alkoholfri drink på Siestafestivalen i helgen som jag tänkte förklara för er hur ni kan göra den hemma själv. Det är superlätt! Jag testade mig på den igår och det smakade precis som bartenderns, promise! Ni som vill ha sprit i vet jag inte vilken som passar bäst men jag kan tänka mig att "Bacardi Apple" sätter en god smak!




Du behöver:
Lime
Socker
Is
Tranbärsjuice
Sprite
Ramlösa (eller annan typ av bubbelvatten)


Börja med att lägga i några limeklyftor (beroende på hur mycket lime man vill att det ska smaka) jag tog fyra, blir perfekt. Sen en matsked socker och sen tar man någonting som man kan mixa tillsammans sockret och limen med, jag pressade limen med mina händer först sen blandade jag med en rörpinne. Efter de tar du i is och tranbärsjuicen upp till halva glaset ungefär. Efter de håller du på lite, lite bubbelvatten och sen upp till glaset fylls häller du sprite för att få upp den söta smaken, du ska ha med sprite än bubbelvatten. Sen rör du bara lite i drinken med en rörpinne och den är klaaaar! Hoppas de smakar..







Linnea skriver:

Fler drinktips :D

2009-06-03 Kl: 15:19:03
ica skriver:

ja den är god, gjorde en sånn för ett tag sen ;D

2009-06-03 Kl: 15:40:36
URL: http://icaslife.blogg.se/
Jennifer skriver:

showid27441515.html" rel="nofollow">http://www.pixbox.se/picshowid27441515.html



SER EXAKT UT SOM DIG MIRRE! :D

2009-06-03 Kl: 16:06:35
MIRRE skriver:

Jennifer: länken går inte att hittas... Skicka en gång till ;)

2009-06-03 Kl: 16:10:17
URL: http://miirre.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0