Ich bin zu hause

Äntligen hemma efter en lång men innehållsrik och rolig dag på jobbet, jag älskar mitt jobb. Känns så jäkla bra varje morgon (efter att man piggnat till såklart) och veta vad man har framför sig. Inte många som känner så antar jag och det är tråkigt, man ska ju tycka om det man jobbar med och känna att det ger en någonting. Men självklart i detta läge får man ta lite vad man får, inte lätt att få jobb nu direkt, jag hade bara tur. Min gamla klasskompis som fixade det åt mig och det går vidare.
jag kan inte låta bli att ta upp problemet angående att Tom har slagit ett "fan" på en bensinmack i Tyskland, det har gått för långt nu. Vi förstår att det inte är så allvarligt som de säger, det är så jäkla överdrivet nu, hon blev slagen, en gång. Inte misshandlad. Blir så sur på att sådant kan tas upp och tas långt vidare endast för att han är känd och att tjejerna vill få ut pengar och uppmärksamhet, endast därför. Hon lider ju inte av det nu och behöver verkligen inte känna hot att det ska hända igen. Om man provocerar fram en smäll får man fan skylla sig själv. Sorry men det är vad jag tycker. En vän till mig blev svårt misshandlad för inte alls länge sedan av personer de vet vilka det är, tror ni att killarna blir stämda? Nej de får böter och en tillsägelse om att detta inte får hända igen, sen kan de få samhällstjänst, kanske... Hur kan detta tas på mindre allvar? Jag blir riktigt pissed så såndant här, bara för att det råkar vara Tom Kaulitz blir det en jävla uppståndelse, let him be alone for fword sake. What's up with the sick stalking!? Inte konstigt att han slog henne! Ska egentligen inte sitta här och öppna mig för mycket men just nu är jag bara så förbannad på att sådant här särbehandlas så fruktansvärt hårt! Det ska inte vara så. Min vän blev duktigt skadad i hela ansiktet och vågar inte gå ut igen pga alla hot denne fått!
Well, nu ska jag inte skriva mer, har lust att radera allt detta nu igen men.. Vill bara få det ur mig. Tanken kom upp nu igen när jag såg en video på att Tom blivit stämd!


Nu ska jag sova, vi hörs av i morgon, tidigt!
Jag jobbar somsagt igen.. Sov gott mina fina läsare ♥

xoxo, M

sanna skriver:

det är ju sjukt att det ska vara så.

håller med dig helt och fullt ut.

2009-07-24 Kl: 22:41:23
isabelle skriver:

jag håller helt med dig! tycker det är sjukt att vissa händelser blir så stora bara för att det handlar om kända människor.

2009-07-24 Kl: 23:28:19
URL: http://isanylen.blogg.se/
ida skriver:

Jag håller med dig helt klart.

Hon borde fått flera "slag".

Hon utnyttjar det här så grymt mkt för att få lite uppmärksamhet. Det som nog gjorde ondast på henne, var nog att det var " tom kaulitz från tokio hotel " som gjorde det. Hade det vart " vem som helst " som gjort det, hade hon nog inte gjort så mkt.

Tom är inte mer än människa och får nog ibland och tappar även kanske kontrollen. Så är det.

Jag avslutar där, men skulle kunna argumentera in i det oändliga xD

2009-07-24 Kl: 23:58:03
f skriver:

Helt rätt!



Men vad jobbar du med Mirre? ....

2009-07-25 Kl: 01:41:45
Amiee skriver:

It makes me sick to think that he is being sued for this, yet some celebs do much worse things to people, without a reason, and don't get sued at all. But we have to wait and see if he actually has to pay, she might not be granted it :/

2009-07-25 Kl: 02:47:50
URL: http://amieewhitney.blogg.se/
Anonym skriver:

herregud, kan inte folk bara lägga ner`?

2009-07-25 Kl: 11:14:42
URL: http://anwb.blogg.se/
Anonym skriver:

joo jag håller med dig!

Det blir alltid ett jävla liv när det är kändisar som slår, mördar, våldtar, misshandlar eller vad fan de nu än gör, men om det en av oss icke kända då blir det böter, varningar och någon månad bakom galler.

Helt sjukt!



www.marittas.blogg.se

2009-07-25 Kl: 12:51:06
ellen<3 skriver:

Håller med om att det är för jäkligt , Stackars Tom. =/

Tycker att det förstoras upp eftersom det handlar om honom, Let him be! :O

2009-07-25 Kl: 16:44:02
URL: http://nicewild.blogg.se/
C skriver:

Hmm, kan hålla med om att kändisar oftast får ta det hårdare. Men låt oss säga att din kompis blev slagen av en kille, tycker du det är ok? Provocerad eller ej, det är aldrig okej att slåss. Speciellt inte om en kille slår en tjej, det kan aldrig försvaras. Känner att det blir ett omvänt problem, att du försvarar honom endast för att han är Tom och inte vilken kille som helst. Hade det varit en vanlig kille som hade slått en tjej på stan hade du nog reagerat. Tycker det var idiotiskt av honom att slå henne, sen vet jag inte alls mer än vad du har skrivit ang händelsen. Men ett slag är alltid ett "fel" slag.

2009-07-27 Kl: 09:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0