feedback

Jag har fått höra att jag är bra på att ge personer feedback, det är en väldigt bra egenskap tycker jag. Sist jag fick höra det var från min förra makeup lärare när jag fick mitt diplom, att ingen annan elev hade någonsin gett henne så mycket feedback som jag. Blev jätteglad när hon sa det till mig!

Idag tänkte jag skriva om drömmar... Jag är en riktig dagdrömmare och speciellt på kvällen då innan man ska somna i sängen, det är därför det tar så lång tid för mig att sova, jag tänker helt enkelt för mycket och bygger upp olika scenario beroende på vad det är jag tänker på och dagdrömmer om.
Hur många av er har stora drömmar? Någon av er vill bli en eftertraktad journalist som har jobb på stora tidningar och som har jobb hela tiden och kan leva på det utan problem, men du tänker: "Det är så höga betyg man ska ha för att komma in på journalisthögskolan" eller "Det tar så långt tid att arbeta sig upp så jag väljer något annat". Då hamnar man istället på ICA eller i någon telefonväxel på något företag man inte vet ett skit om (no offence). Det är framtiden man pratar om, er framtid och era drömmar. Om man kan dagdrömma om det och måla upp olika scenario då kan man leva upp till det också, det handlar bara om att kämpa och visa att man vill, inte bara för andra utan framförallt för sig själv. Rätt inställning och med rätt attityd kommer man långt. Som tidigare nämnt är feedback en viktig del i allting för att man ska känna från någon annan närstående eller vän att man tänker rätt och att man är inne på rätt spår så att man inte svävar för långt bort. Att få höra en annans åsikt om saker och ting är en bra grej tycker jag men sen samtidigt om man bestämt sig för någonting så kan inte någonannan försöka ändra på det utan bara komma med sina åsikter och tankar.
Tänk inte att det är lång väg dit, tänkt inte heller att det är höga betyg för att komma in eller att ni måste ta studielån för att gå den eller den andra utbildningen. Vill ni hellre jobba med någonting ni absolut inte trivs med och känner att det är jobbigt dagen innan att ni ska iväg. Ta chansen, vem vet om just du blir en känd författare eller en stor designer.. Dagdrömmare vet att man kan lyckas för ni lika så jag tänker och drömmer om hur man vill att det ska vara.

Lev din dröm innan någonannan gör det åt dig!

isabelle skriver:

Du har så rätt! Jag är också en stor drömmare. Tyvärr har jag aldrig haft en "klar" dröm om hur jag vill att mitt liv ska vara utan jag har alltid bytt lite då och då. Men min bror han sa när han var 6 år att han skulle bli pilot och nu 15 år senare så är han det. ;)

2009-07-20 Kl: 08:58:30
Micki skriver:

Så jäkla bra skrivet...precis vad jag behövde höra nu :)

2009-07-20 Kl: 09:08:04
URL: http://mickimus.blogg.se/
Sofia Vienna skriver:

Jätte bra inlägg!

2009-07-20 Kl: 10:33:55
URL: http://sofiabengtsson.blogg.se/
Iza skriver:

Jättebra inlägg! Gillade det verkligen :)



Själv så är jag en riktig dagdrömmare och precis som du, mest innan man ska somna. Tankarna flyger iväg och när jag tillslut kommer på mig själv med att jag igentligen ska sova, så kollar jag på klockan och ser att det kan ha gått över 1.5h haha. Man ska alltid försöka nå sina drömmar, utom dom så kommer vi inte riktigt frammåt och inte heller dit vi verkligen känner att vi vill!

2009-07-20 Kl: 11:07:05
URL: http://reachthesky.blogg.se/
Mimi skriver:

That's true! Nu fick jag en spark i baken. :)

2009-07-20 Kl: 11:21:55
URL: http://starringmariam.blogg.se/
Malin skriver:

faktist bra skrivet!

2009-07-20 Kl: 13:02:51
URL: http://thingsthativedone.blogg.se/
alw skriver:

Jag tycker att det där var väldigt bra skrivet, det är inspirerande att höra och ger en en boost. Själv har jag en dröm att bli sångerska, på riktigt. Inte en till Britney eller något sådant, utan att vara en verklig artist. Jag drömmer om att få komma till USA, för jag har aldrig riktigt trivts i Sverige, jag har alltid känt mig begränsad. Ingen i min omgivning riktigt förstår mig, alla vill att jag ska bli något realistiskt, de ser sången som en hobby. Men enda sen jag var i blöjor har jag sjungit, och jag VET att jag kan. Min största idol är Christina, precis som med dig, och kanske kan jag en dag komma nära att bli så duktig sångerska som henne. Det kanske låter långsökt men jag vet att jag VERKLIGEN kan sjunga och varje dag känner jag mig instängd, sjunger jag inte känns det som att jag måste skrika rätt ut. Men alla omkring mig talar ner åt mig, ingen tror på mig. Det kanske inte intresserar dig alls, men det är när du skriver sådana saker som jag blir inspirerad och får mod att göra min grej, så tack för det.

2009-07-20 Kl: 14:38:36
Anonym skriver:

HUMAMOID!!

2009-07-20 Kl: 14:50:24
MIRRE skriver:

Alw: Förstår dig HELT å hållet! verkligen, det är så man ska tänka!

Du får gärna maila mig på: [email protected] och berätta mer om dig själv och din musik, hade varit intressant! Man hade kunnat sammarbeta. Har du någon demo?

2009-07-20 Kl: 18:07:14
URL: http://miirre.se
p skriver:

roligt att du tog upp just journalist.. jag suktar efter att bli en reporter en vacker dag, hehe, och faktiskt har jag inte gett upp ännu utan peppar mig själv så gott det går varje dag.

Med ett år kvar i grundskolan så är jag ganska fast besluten om att kämpa och kämpa tills jag når dit jag vill, vare sig det är reporter/journalist eller någon annan dröm som uppstår påvägen. :)

2009-07-20 Kl: 18:34:01
URL: http://petriss.blogg.se/
Felicia skriver:

Jag är en drömmare och de har jag alltid sagt, man lever en gång se då till att göra de du vill i livet ;D

2009-07-20 Kl: 21:43:01
URL: http://flajsha.blogg.se/
my skriver:

underbara människa <3

2009-07-21 Kl: 10:22:26
sara skriver:

Ligger cokså och tänker på en massa om framtiden när jag ska sova. Jag vill sjukt mycket, fastän jag inte riktigt vet VAD jag vill bli så känns det nästa omöjligt att bli något av det jag vill hålla på med, men jag försöker inte låta mig tänka några negativa tankar om att jag inte kan få jobber eller liknande utan istället tänker jag mig att jag är på god väg att få jobbet jag eftertraktar och då mår man plötsligt mycket bättre och man får förhoppningar och man har lust att fortsätta med drömmarna och verkligen kämpar mer för det då =)



Bra inlägg!

2009-07-21 Kl: 12:09:37
URL: http://sarahogberg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0