Svaren... Del 1

Jag funderar på en grej. Jag ska snart bli Au Pair och jag undrar hur du gjorde med hemlängtan dom dagarna du var i USA? För jag vet att jag kommer sakna min familj och mina vänner en massa men samtidigt vill jag vara med om den enorma upplevelsen det är att få vara utomlands ett år. Dålig fråga kanske, men jag vet inte vem jag annars ska fråga.
Svar: Hemlängtan kände jag inte av direkt, ett tips är att inte ringa så ofta som man vill utan att försöka hålla sig till ett samtal om dagen om man nu känner att det är lagom till en början. Sen kan man vänja sig av med att kanske bara prata två eller tre gånger i veckan efter ett tag. Att skriva mail är jätte roligt, jag fick många mail varje gång jag öppnade min inkorg på morgonen, det var kul att läsa dem. Man kom bort lite från vardagen i USA, förtillfället. Ta med dig någonting som betyder mycket för dig, det kan vara en sak, en talva, ett gosedjur.. Vad som, det hjälper också!


Vad använder du för smink?
Svar: Jag använder Loréal's "infallible" fountadion, Loréal's "intensifique" och "cil architecte" mascara samt en kajal från Lancôme. Detta använder jag även till min fest make som grund.


Hur fixar du håret? använder du någon speciell hårprodukt för att få håret så rakt eller är ditt hår rakt?
Svar: Efter att jag har plattat mitt hår använder jag bed heads prudukt "small talk" (lila). den är bra för att få ner frisset efter att ha plattat de. Efter att jag ha duschat använder jag "ego boost" som också är från bed head. Samt ett hårspray, även de är från bed head.


Något jag vill veta - hur ser kärleken ut för dig? Vad händer i ditt liv på den romantiska fronten och gillar du killar eller tjejer eller både och?
Svar: Just nu har jag ingen kille i mitt liv, jag känner att jag trist bäst ensam. Jag hade pojkvän i två år som tog slut för 1 och ½ år sedan. Klart man saknar en kille ibland men singel är skönt att vara! Det är killar för mig!


E det inte så att du e kompis med Kenza elr tar jag fel? I så fall, hur länge har ni varit kompisar?
Svar: Ja, det stämmer. Vi har haft kontakten sedan januari förra året.. Det är ganska exakt ett år sedan nu faktiskt!


berätta vad det är du hållit inne! :D
Svar: Berättar snart, allt är fixat och klart, kan göra det senare ikväll men då får årsresumén vänta ju..


hej mirre ! tycker det är jättekul att läsa din blogg:) min fråga är, tjänar du något genom att blogga och hur har du lyckats få så många läsare? kram
Svar: Jag tjänar ingenting, än så länge! Mina läsare har kommit från lite överrallt, bla. att Kenza har länkat ett antal gånger och från olika forum..


Gillar du Christina Aguilera? Jag typ tycker att hon e min "idol" nu, hennes musik kan man inte tröttna på. Hennes nys låt "Keps getting better" tycker jag om jätte mkt.
Svar: Aguilera är min idol, jag älskar hennes musik



Varför denna obsession med Tyskland? :p Vad är dina planer för framtiden? =) Vad tycker du är mest attraktivt/ minst attraktivt på en människa?
Svar: Tyskland är både Tokio Hotel och Rammsteins hemland, och Tyskland får mig att slappa av på något sätt, jag älskar landet och dess kultur, speciellt maten!


hej miirre !
Jag undrar lite om tokio hotel. När ni var utomlands och kollade på dem,hur fick ni reda på att det skulle va en konsert där då? Jag har försökt kolla på alla bloggar och sidor med dem men hittar inget.
Svar: Bli medlem på http://tokiohotelfans.se Det är en av mina vänner som håller i det forumet. Där uppdateras all ny fakta, på svenska dessutom! :)


Hejsan Mirre.
Bor du själv? Tjänar du pengar på denna blogg? Har du många Tokio Hotel vänner från Skåne? Planer för framtiden?
Svar: Jag bor hos både mamma och pappa (de är skilda). Tjänar inga pengar, än så länge... Jag har Tokio Hotel vänner runt om i hela världen, men jag har några här i Skåne också! Jag tycker inte om att planera utan tar det som de kommer, självklart måste man satsa men samtidigt vill jag inte bli besviken på migsjälv och tar det som de kommer helt enkelt.


Måste få börja med en tråkig men behövande fråga, du har beställt skor från gojane om inte jag minns fel, är storlekarna US size eller UK?
Svar: De är i US, eftersom sidan är från USA och de har sitt sortiment där!


Min absolut största förebild är Christina Aguilera, har alltid vart det.
Vilken utav hennes låtar talar till dig mest? Om du endast får välja en?
Svar: "Soar" med Christina har alltid varit den låten som betyder mest, alla hennes låtar har en speciell betydelse men "Soar" är speciell för mig.


Vad är dina framtidsdrömmar? och om du fick välja vad du ville, vad skulle du jobba med då?
Svar: Det finns otroligt många drömjobb men ett som jag kan avslöja är att jag vill arbeta inom polisen, vara högt uppsatt som kriminalare eller hundförare.


Jobbar du eller inte? om inte hur har du råd amed alla dina resor?
Svar: Jobbar inte just nu, håller på att söka. Hur jag har råd eller ej angår endast mig själv, jag pratar aldrig pengar!


vilken linje gick du på gymnasiet?
Svar: Jag gick samhälle/samhälle, en tråkig plugg linje men om man inte är hundra på vad man vill bli så är det en bred och bra linje att gå!


Är ditt riktiga namn Mirre? :)
Svar: Nej, det är mitt smeknamn.. Jag heter Maria!


Har du några tips på lite roliga bloggar :D
Svar: En rolig blogg, svårt.. Perez Hiltons blogg är rolig och intressant om man tycker om att läsa om kändisarnas liv i Hollywood. Jag läser endast mina vänners bloggar annars! Ibland händer det väl att jag klickar runder, men inte ofta.


Hej:) Gillar din stil väldigt mkt, och har sett dina super snygga skor från Gojane, och jag vet att du har förklarat förut men hittade inte inläggen, men skulle du kunna förklara storlekarna, frakten och sånt därifrån igen?:)
Svar: Storlekarna är som vanliga här i sverige, jag har te. 36 i converse och 37 i dem från gojane. Frakten är ca 300:- och tullen 400:- Skorna är superbilliga så det är värt alla pengarna!


Går du i skolan eller kanske jobbar du? Varför slutade du med dansen? Dricker inte du alkohol? Jag vet att du länkade till ett inlägg där man kunde läsa det, men jag förstog inte om det var för tillfället eller om det var för "alltid
Svar: Jag slutade bara med att tävla, dansar fortfarande men inte på samma dansskola. Nej jag dricker inte alkohol, det är svårt att säga att jag aldrig mer kommer dricka alkohol eftersom man aldrig vet om man råkar få i sig osv. Men jag kan säga att jag inte ska dricka mer.. Men man kan aldrig säga aldrig! Jag kommer inte dricka alkohol självmant!

alexandra skriver:

Villken låt tycker du mest om (som Tokio Hotel gjort)?=)

Jag tycker mest om Hilf mir Fliegen!<3

Kram

2009-01-14 Kl: 19:47:24
URL: http://alexandralovetokiohotel.blogg.se/
p skriver:

typiskt.. varit borta heela dagen o missat frågestunden.. hm ajja, hoppas verkligen du berättar vad den där hemligheten är nu ikväll!:) Screw the resumé for just one day huh ;)

2009-01-14 Kl: 21:14:20
URL: http://petriss.blogg.se/
Anchi skriver:

Avslöja hemligheten! (a)

Älskar att läsa dina årsresumeer, men jag är så himla nyfiken på det där så resmuén det kan vänta några timmar till imorgon tycker jag.. haha :)

2009-01-14 Kl: 22:29:00
URL: http://anchis.blogg.se/
Pauline skriver:

men drack inte du alkohol förut? Varför slutde du? Förlåt om jag är efter men jag har helt missat det :p

2009-01-15 Kl: 18:30:11
URL: http://paulinplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0