Mitt år 2008 - Juni


JUNI

Årets mest händelserika månad då månaden började med en stor (även min sista) danstävling nämligen Sverige Mästerskapen i discodans!! Sjukt underbar tävling, ett rejält ballt avslut på mina tävlingar, tävlingen hölls på Hovet i Stockholm.
Tokio Hotel resan drog igång till Dortmund (Tyskland) och Nijmegen (Holland). Jag, Sora, Ludde, Cici och Cassie bilade ner och vi hade sjukt roligt på hela resan, min första roadtrip så långt och absolut inte min sista kan jag säga. Det finns nog inget roligare att köra rung i Europa och se Tokio Hotel live. Under konserten i Dortmund var jag väldigt nära att svimma eftersom jag blev klämd men som tur var stod det svenskar framför mig som hjälpte mig att bli bortburen av en av säkerhetsvakterna som stod framför scenen.
En vän till mig hjälpte mig att blogga under tiden som jag var borta, jag slängde in några mobilblogg inlägg ändå. Vi (läs: Jag) fick fortkörningsböter på autobahn, hur kan de vara möjligt undrar ni säkert? Jo de har inte fri hastighet överrallt utan bara under viss skyltning då vi missade de totalt och fick reda på de sen när vi var hemkomna igen så jag körde ganska MYCKET fortare än hastighetsgränsen som var 100 km/h. Som tur var så fick vi endast 35 Euro i böter vilket de poliserna stoppade i egen ficka men vi lärde oss och körde mer försiktigt efter att ha blivit stoppade av tysk polis.
När vi sedan körde hem efter att ha varit på både Dortmunds konserten och Nijmegens open air spelning körde vi till TH's studio i Hamburg, som tur var så var vi där tidigt på morgonen så de inte blev störda om de skulle varit där. Hade bara varit pinsamt. Vi åkte dit för känslan liksom, att ha varit utanför deras studio! Det visade sig att de anlände till den studion endast en timme efter att vi åkt därifrån. Två dagar efter vi kommit hem begav jag mig till min vän Celine i Paris och för att kolla på Tokio Hotels största konsert på Parc Des Princes! Den mäktigaste konserten jag varit på.
Jag och Kenza avslutade och påbörjade nästa månad med en underbar semester på Kreta med mycket party, sprit, sol, bad, musik och dans.



Discotävling i Hovet
Min och Tirres pardans, vi är i svarta små dräkter och börjar direkt
när musiken startar så ni lär se oss. (klicka upp för att se i HQ)
Som man saknar de när man kollar på klippet här när vi dansar!


Såhär såg dräkten ut vi hade, den är "Pussycat Dolls" inspirerad.



Roadtrip genom Danmark, Tyskland och Holland


Blev stannade av tysk polis, irriterande! endast ett par mil från Dortmund


BÖTER!

Jag saknar de, saknar allt! Kylan, fansen, köandet, musiken, tröttheten, ömheten, vännerna... ALLT!


Jag och Cilia aka Cici köar...


Det började spöregna mitt i vårt köande, några timmar innan insläppet.



Inne i arenan i Dortmund, precis innan konserten


Några live bilder från Dortmunds konserten






Här är tre videos från konserten i Dortmund (klicka upp för att se dem i HQ)

In die nacht


Heilig


Leb die sekunde


Och så vidare till Holland och Nijmegen








Två live bilder från Open Air i Nijmegen




Studion i Hamburg



Jag begav mig somsagt till Paris...
Det blev shopping och konsert, underbart!!


Celine







En liten den av "Wo sind eure hände" på Parc Des Princes


Och live bilder








Vi på våra sittplatser... (Vi satt tydligen vip, hahaha)




Sverige i Frankrike! Måste ju visa TH att vi också finns!



Jag och Kenza åkte till underbara Agia Marina/Kato stalos på Kreta!
Somsagt mycket sol, bad, fest och dans på barer, gratis drinkar m.m...

Fulla och goa, lagom till sängdags tidigt på morgonen efter en utekväll/natt




Säkerligen bakis påväg till stranden...








Ge mig tillbaka det håret och hårfärgen, tack!!


Paaaaaaaarty!




Party på Destilj, riktigt fancy ställe!






Frozen Strawberry Daiquiri







Sista kvällen!

SORA skriver:

awww vad jag saknar det!!!

2009-01-07 Kl: 22:07:37
URL: http://sorax.blogg.se/
Joana Filipa skriver:

Are you sure that is their studio? I always thought it was Kaultiz (now old) apartment. =/

2009-01-07 Kl: 22:26:55
URL: http://ju-filipa.blogspot.com
Jess skriver:

Måste bara säga att jag älskar din klädstil/hår/smink.. ja din stil helt enkelt.. :) Du hittar alltid så snygga saker när du shoppar verkar det som :) Önskar att jag hade lika bra öga för vad som passar mig.. :)

2009-01-07 Kl: 22:34:21
jessica skriver:

Hejhej :)

det är en del saker jag inte riktigt har förstått om dig, och en del frågor.

Är dina föräldrar skilda?

Går du i skolan? eller jobbar du?

Varför slutade du med dansen? tirre fortsatte ju och flyttade till umeå, har du aldrig tänkt nått sånt? :)



Vet inte vart du ska svara eftersom jag inte har en blogg, du kan väl svara på dom och skriva det i slutet av nästa inlägg som du skriver, jag kommer förstå om du säger: till Jessica eller nått liknande :) OCH DU ÄR GRYMT,FARLIGT VACKER! blir helt paff varje gång jag ser nya bilder på dig. HERREGUD vilken skönhet, tycker även att din kompis Tirre är riktigt söt.



Puss! :D

2009-01-07 Kl: 22:42:50
Joana Filipa skriver:

I had no idea about this one. Someday they change again.



BTW, thanks for sare those photos with us. I think I would freak out after saw it with my own eyes. Ok, I said the same about the twins and I didn't freak out when I was only with a distance of a two hands of them.

2009-01-07 Kl: 22:57:11
URL: http://ju-filipa.blogspot.com
MIRRE skriver:

Jessica: Mina föräldrar lever skilda men är vänner, jag jobbar inte förtällfället. Jag har inte slutat med dansen bara discon och tävlandet, tirre fortsatte på Balettakademin!

Tack för dina fina ord :) TACK!

2009-01-07 Kl: 23:24:43
URL: http://miirre.se
Zizi skriver:

Juni var händelserik för dig :D

Aw, jag vill tillbaka till PDP =/

2009-01-07 Kl: 23:50:55
URL: http://zizi.blogg.se/
S skriver:

Jag trodde att du inte drack alkohol?

Fin och läsvärd blogg! En av de mest genuina!:)

2009-01-08 Kl: 00:09:37
Kenza skriver:

haha mirre åååååååååh AAAAAAAAAAAH IIIIIIIIIIIIIIH EEEEEEEEEEEH ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄH vet du vad jag kom att tänka på? när vi åt frukost i vårat hotellrum och slängde chokladflingor överallt och ice-tea paketen hahahahahhah som vi skratta!!!!!! OCH NÄR JAG TRÄFFADE EN FLINGA NER I DIN KOPP OCH VI FICK DET PÅ FILM AAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHHAHAHAHAHA

2009-01-08 Kl: 00:32:07
URL: http://KENZAS.se
bella skriver:

va bra ni dansar :D pch ja gillar din dans outfit :D riktigt fräck hehe

2009-01-08 Kl: 00:47:52
URL: http://izabeella.blogg.se/
Celine skriver:

Parc des PRIIIIIIIINS <3<3<3 Haha vi kom ju t o m med på bild med vår svenska flagga... folk såg oss nog kan jag lova hihi.

2009-01-08 Kl: 08:56:11
cajsa skriver:

så bra biler från konserten du fick:)

2009-01-08 Kl: 16:25:34
URL: http://cajsasblogg.devote.se
Anonym skriver:

Jag tycker att du gör ett jättebra jobb med alla årsresuméerna! Det är soft att du tar en månad i taget, och att du gör så mycket på varje!



Ja, är dina föräldrar skilda? :p En fråga till, har du några planer på att studera sen eller nåt? ;)

2009-01-08 Kl: 16:31:57
Caroline skriver:

är det ni som går ner i spagat där i början på dans filmen? Så jag inte sett fel haha. Om det var ni var ni grymt duktiga :D

2009-01-08 Kl: 18:00:45
URL: http://littlemisssunshiiiine.blogg.se/
Sofie skriver:

det är är inte THs studio, den ligger lite utanför Hamburg, va där 3 ggr i sommras ;S och hörde bland annat när dom spela in då jag stod utanför :D

2009-01-08 Kl: 18:43:34
URL: http://pushitpushitreal.blogg.se/
Ellinor skriver:

Hej, jag har en fråga till dig! Eftersom du har varit på TH konserer. Alla saker ni hade i kön till insläppet vad gjorde ni med den sen? Efter ni hade blivit insläppta i arenan?



Kram

2009-01-08 Kl: 21:21:36
URL: http://morsings.blogg.se/
Elin skriver:

Jag trodde inte heller att du drack alkohol? (:

2009-01-08 Kl: 21:30:44
Suss skriver:

Gud! Jag får sådanna chills i hela kroppen när jag såg din "In die Nacht" videon. Stod ju där, front row vid Tom, så fint.. Gjorde nog inget annat än :O under hela "in die Nacht".

Gjorde också en TH-resa i sommras, och såg samma konserter som du - Dortmund, Nijmegen och Paris. Vilken resa! Nog mitt livs bästa, störrsta och längsta. Hoppas på en ny i sommar. Vi får väl hålla tummarna på att det blir en sommarturné 2009 :)

Kanns ses då! pS. Din blogg rockar grymt!! ;)



xoxo

/Suss

2009-01-09 Kl: 22:32:45
Erika skriver:

ÅH jaa Dortmund konserten var helt underbar!

det är inte THs studio, den ligger på ett annat ställe:) jag har själv vart där och detta är Bill och Toms gamla lägenhet i Hamburg, håller med man var ju inte där för att störa men gud känslan när man stod där utanför och såg Toms svarta bil, haha, då dog jag nästan, UNDERBART :) TACK FÖR EN BRA BLOGG!!! :D

2009-01-10 Kl: 01:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0