FRIDA "Mirre hjärta Tokio Hotel"

Här är intervjun/artikeln i FRIDA tidningen!



Många älskar Tokio Hotel, men få gör det lika mycket och intensivt som Mirre.
-De betyder allt för mig, jag vet inte vem jag skulle vara utan dem.


Innan Maria "Mirre" Alkefelt fick upp ögonen för Tokio Hotel förstod hon inte varför man sätter upp posters och plancher på väggarna. Idag får man leta länge om man vill veta vad det är för färg på hennes tapeter. Posters från bland annat tyska och franska tidningar trängs med egna fotografier och inramade autografer. Byrålådorna är fullproppade med Tokio Hotel tröjor, och CD och DVD-skivor slåss om platsen i bokhyllan. Bills egendesignade hodie och Georgs plektrum har en speciell plats - både i rummet och i hjärtat.
-Jag skulle bli galen om jag blev av med mina Tokio Hotel grejer, men som tur är har jag stor koll på var jag har allt. Det som betyder mest är mina autografer, de är jag väldigt rädd om.


En galen upplevelse

Mirre började lyssna på Tokio Hotel i September 2007, och sedan dess har hon gjort av med 50 000 kronor på sitt intresse. Och kärleken till bandet bara växer och växer.
-Jag kan inte se mig själv utan deras musik. De får mig att tänka positivt och fortsätta framåt oavsett vilken situation jag hamnar i. Deras musik gör mig upprymd och jag gör saker jag kanske inte skulle göra om det inte vore för dem. Jag är väldigt tacksam för det de ger mig och jag tror de stöttar mig omedvetet. Ibland slår det mig att jag kanske inte hade klarat av en viss sak om det inte vore för Tokio Hotel.
Första gången Mirre såg sina idoler på rikitgt var hon i Kanada. Hon och en vän reste över halva jordklotet för att få se dem spela på en lite klubb i Toronto och medverka i en TV show med knappt 100 fans i publiken. Sedan dess har hon hunnit med ytterligare 7 TH-resor till bland annat Tyskland, Holland, Frankrike, Schweiz och England. (det var ingen konsert, det var EMA).
-det är det bästa jag någonsin gjort, en helt galen upplevelse. Men alla TH-relaterade resor är helt oförglömliga, och det bästa är att det blir fler!


Bästa festen någonsin

Det finns ytterligare ett tillfälle som får det att pirra lite extra i magen på Mirre. Efter en gala i Tyskland gick hon på efterfest och dansade under samma tak som killarna hela natten.
-Jag och Bill bytte många blickar under kvällen, och precis utanför toaletten så krockade vi med varandra när vi kom ut från varsin dörr. Det var absolut den bästa festen i hela mitt liv!
Mirre lägger ner otroligt mycket tid på sitt intresse, och hon beskriver det som att jobba gratis för sig själv. Hon har ett stort utval av forum och bloggar som hon går igenom varje dag i jakten på nyheter om sina favoritkillar.
När hon var upptagen med sin egen flytt till USA och inte hann uppdatera sig så ofta som hon ville hade hon ordnat så att hon hela tiden fick sms med det senaste skvallret.
-Jag är så insatt att jag inte ens inser det själv. Mamma brukar knacka mig på axeln och säga att det räcker nu, men för mig räcker det inte, intresset har växt till en stark kärlek. Det kanske låter löjligt men det är sant.


Du är knäpp

Mirre tror att de känslor ett Tokio Hotel fan har inom sig inte går att förstå om man inte delar samma intresse. Vissa tyckte till exempel att hon var knäpp som åkte ända till Kanada för att få se dem, och många kommenterade i hennes blogg och ansåg att det var dumt att lägga så mycket och energi på en TH-resa. Men hennes familj och vänner stöttar henne i allt hon gör, och hennes morbror är speciellt förtjust.
-Han var likadan när han var ung så han är stolt över mig och att jag tar chansen.
Självklart kan Mirre nämna tusentals fördelar med att vara ett Tokio Hotel fan, men en av de bästa är att hon fått så många vänner.
-I början pratade vi nästan bara om Tokio Hotel, men efter ett tag kom vi på att vi hade mycket gemensamt. Nu har jag till och med varit på semester med en tjej som jag träffade genom TH.

En perfekt ung man

Mirres högsta dröm är att få träffa killarna privat. Och hon är övertygad om att hon skulle klara av att behärska sig och inte flippa ur.
-Det skulle vara en häftig upplevelse, och det vore så kul att få reda på hur de är när de inte jobbar. Självklart skulle det pirra i magen, men jag klarar av att vara i samma rum som dem utan att svimma eller tappa talförmågan, och det är jag glad över.
Allra gladast skulle hon bli om hon fick träffa Bill.
-Alla är mina favoriter på olika sätt, men Bill har alltid varit på topp. Jag fastnade för honom första gången jag såg dem eftersom han är så speciell. Han vågar ha sin egen stil trots allt skitsnack, och jag älskar hur han klär och sminkar sig. Dessutom är han väldigt lång, smal och vacker. En perfekt ung man helt enkelt - som jag absolut inte skulle tacka nej till.


Tack till pandra_87 @ tokiohotelfans.se
Som tog sin tid att skriva över artikeln.


Matilda skriver:

Jag fick FRIDA igår så jag har läst den artikelen.. Det var ju super coolt! :D

2009-01-21 Kl: 15:29:12
sandra skriver:

Det var så lite så Mirre =)

2009-01-21 Kl: 15:34:29
Iza skriver:

Haha, jag och mina kompisar såg den på ica efter skolan (en kompis leta efter en tidning med Robert Pattinson och jag efter en med TH :P). När vi hittade FRIDA, som både hade Robert och TH, kom jag på att du skrivit att du skulle vara med i det numret. Riktigt bra interju/artikel tycker jag! :)



50000kr är inte lite, men jämfört med känslan att se Tokio Hotel så är de värt varenda krona! x)

2009-01-21 Kl: 15:39:14
URL: http://reachthesky.blogg.se/
dilnaz skriver:

gud vad kul! =D även om jag har läst intervjun här så är den ingen tvekan om att jag kommer att köpa den imorgon! ;)

2009-01-21 Kl: 15:42:35
URL: http://johangoestokiohotel.blogg.se/
sara skriver:

kul att vara med i frida, och jag skulle självklart lägga så mkt pengar om jag hade för att få se dem som du har gjort. kram

2009-01-21 Kl: 15:45:11
URL: http://sarahogbergs.blogg.se/
Amanda skriver:

åh vad roligt att du är med i Frida :D

2009-01-21 Kl: 15:55:33
URL: http://aamandahellgren.blogg.se/
Amanda skriver:

Hejhej. jag undrar vad du har för kamera? För din verkar bra ;p hoppas på svar

2009-01-21 Kl: 15:57:39
URL: http://aamandahellgren.blogg.se/
p skriver:

Vad himla roligt! =D



Även fast jag inte var överförtjust i "Många älskar Tokio Hotel, men få gör det lika mycket och intensivt som Mirre."

Det finns MÅÅÅNGA som skulle göra detta för dem, jag är absolut en utav dem. Dock är det så att alla inte har tid och definitivt inte pengar för att få uppleva sina drömmar på det sättet..

Men är oerhört tacksam som ett fan för dina otroligt fina och bra svar angående kärleken till bandet. Bra artikel!:)

2009-01-21 Kl: 16:43:51
URL: http://petriss.blogg.se/
Helle skriver:

Det var inte lite! haha det var kul att läsa.

Vi ses imorgon!

kram

2009-01-21 Kl: 16:59:54
URL: http://heellee.blogg.se/
Madde <3 skriver:

jag håller md petriss ^^ , men grym artikel ;)

2009-01-21 Kl: 17:15:13
URL: http://missmadeleiine.devote.se
Janni skriver:

Hehe, läste den nyss,artikeln om dig alltså...

Tycker det är coolt att någon som är äldre än 13 vågar stå för att dom gillar Tokio Hotel , fortsätt så :)

2009-01-21 Kl: 17:36:13
URL: http://jannis.blogg.se/
Anonym skriver:

jag köpte den idag :):)

2009-01-21 Kl: 17:39:01
Anna skriver:

Woohoo! denna tidningen ska jag lätt köpa! måste bara fixa pengar :P

Fan va coolt, mirre, hennes blogg som jag läser flera gånger om dagen är med i en tidning OM TH :O ^^



puss och kram<3

2009-01-21 Kl: 17:41:41
URL: http://thesecretviolinist.blogspot.com/
amanda skriver:

Roligt artikel, men finns den tidningen att köpa i stockholm? ;P

2009-01-21 Kl: 18:06:10
URL: http://amandahedmans.blogg.se/
Anonym skriver:

Snart kommer du sitta i min heliga Th bok!=D

2009-01-21 Kl: 18:24:11
isabelle skriver:

Välskriven artikel! =) Väldigt intressant, är din tatuering med på någon av bilderna? För det är ju en väldigt stor grej, att tatuera in en låttext med det TH. =)

2009-01-21 Kl: 19:52:00
emmelie skriver:

Fy fan vad kul! :D



"Mirre tror att de känslor ett Tokio Hotel fan har inom sig inte går att förstå om man inte delar samma intresse" - Så rätt sagt! Och det stämmer verkligen till 100%.



Dessutom har vi, i alla fall jag, stött på mycket fördomar för att lyssna på TH. Då drar man en "careface", liksom, skulle jag bry mig om deras åsikter? Verkligen inte. Dom vet ingenting om bandet. Killarna i min klass fick typ en chock när de såg Tom som bakgrund på min mobil och typ - wtf? Snackar skit om dom till mig. Men liksom, WHY? I don't get it... Tycker samtidigt att det är lite skönt att vara den ända som gillar dom i min skola, så är det typ (liten skola), känns som "mitt" band då, ingen annan som tjatar om dom, bara jag haha (a). Nu vet alla att jag är the-TH-fan. Och stolt för att vara det! För att vara fan till TH är något väldigt speciellt, så olikt annat - och som du sa, ingen kommer förstå sig på det utan att ha varit i samma ställe.

2009-01-21 Kl: 20:18:26
URL: http://emmelieholmberg.blogg.se/
Kenza skriver:

Haha "en vän" och "en tjej" well, that's me! :D



KANADA IN MY (L)

2009-01-21 Kl: 20:42:06
URL: http://KENZAS.se
Caroline skriver:

FAN VAD BRAA MIRRE!! Riktigt grymt :D

2009-01-21 Kl: 21:53:42
maritta skriver:

Jag ville ha den jätte mycket (tidningen) så jag smsade morsan och bad henne köpa FRIDA tidningen på vägen för att Mirre och Tokio Hotel är med.

MEN HON GLÖMDE! Hahaha! Imorgon då.

Artikeln ser ut att ha blivit jätte bra. :)

2009-01-21 Kl: 22:07:38
URL: http://marittas.blogg.se/
Icca* skriver:

Grattis...riktigt snyggt!

2009-01-22 Kl: 01:30:11
Sofia skriver:

underbar artikel. me like. önskar så att jag hade råd att resa på lika mycket saker som du (:

2009-01-22 Kl: 13:15:13
URL: http://sofiabengtsson.blogg.se/
Olivia skriver:

Vad jag vet så har du inte tidigare nämnt på din blogg att du krockade med Bill utanför toaletterna på Comet efterfesten, är det för att du vill ha denna del av historian "för dig själv"? Jag blev nämligen otroligt nyfiken av att läsa om det där och vill gärna veta mer, haha (:! Men jag förstår givetvis om det är något du vill behålla för dig själv.

2009-01-22 Kl: 21:24:50
URL: http://lolililjas.blogg.se/
Malin skriver:

den har jag och läste om det=)

2009-01-23 Kl: 01:50:26
URL: http://rockmallan.devote.se
Muuliiiin skriver:

Läste de då jag fick tifdningen i brevlådan. Tyckte de va riktigt kul ^^

Allt jag följer, läser elr ser verkar tydligen bli stort helatiden xD

2009-01-25 Kl: 13:24:37
URL: http://kaulitzflikka.blogg.se/
Muuliiiin skriver:

Såg nu förresten att du ser ut att ha en likadan blå halsduk som jag : ) är den från ginatricot+ :)

2009-01-25 Kl: 13:26:17
URL: http://kaulitzflikka.blogg.se/
Julia skriver:

hag såg diig i tiiidningen !! :P

2009-01-26 Kl: 19:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0