Hemma och kvällsro

Stress, stress, stress.... Hela dagen har jag stressat som bara den, såklart vaknade jag försent. Alltså kvart i sju och mitt tåg går nitton över sju, måste gå hemifrån vid sju för att hinna.. Panik! Jag hann som tur var annars hade mamma fått köra mig ju. Jag hann inte äta någon frukost, min mage är så van vid att jag alltid äter en rejäl frukost men jag tog med mig en joggi och klämde i mig en banan här innan jag gick hemifrån..
Idag fick jag tre praktikplatser som är nu i dagarna och en är om två veckor knappt. Den första är en välgörenhetsgala, nu på onsdag och den andra är en designergala som är på torsdag. På två av dem kommer vi sminka allt själva, ska bli så roligt.. Den som är lite längre fram är en underklädesvisning på en båt, en fredag. Antagligen på en nattklubb. Den ska vi hålla i helt själva, vi kommer vara modellernas makeup artister.. Inga andra kommer vara där, det fixar vi.. Det är ganska långt tid kvar så vi lär bli väldigt mycket mer uppdaterade om makeup. Vi har fått reda på lite hur sminkningarna ska vara, den ena ska vara en vintermakeup iallafall.. Ska bli så spännande!
Plåtningen idag med Nina gick bra, jag var tvungen att åka hem för att ha lite kvällsro och skriva klart min rapport, idag fick vi ingen läxa, faktiskt skönt eftersom jag hade stressat som en galning då, nu hinner jag ta de lugnt, slappna av framför TVn kanske kolla på en bra film och dricka massor av té. Bilderna från idag kommer jag få via min mail, ni kanske får se någon av dem sen men huvudsaken med dessa bilder är att de ska ligga på min hemsida som Sofia håller på att skissa upp lite smått redan faktiskt, är så glad att hon ville hjälpa mig med detta eftersom att hon är bra på design. Det är hon som gjort alla mina senaste bloggdesigners! (Har läst ditt mail Sofia, allt är heeelt lungt!)


Nina och jag när jag lagt hennes makeup

Sofia skriver:

Shit vad kul med praktik! Hoppas att allting kommer att flyta på bra (: Spännande! Det där med båten lät ju riktigt kul, önskar nästan att man kunde vara med själv :D

2009-02-02 Kl: 22:14:25
URL: http://sofiabengtsson.blogg.se/
Mimi skriver:

Grattis till praktikplatserna bb!

2009-02-02 Kl: 23:16:29
URL: http://mimamimi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0