Copycats

Känner att jag behöver skriva av mig lite, detta är angående min tatuering, ni som inte vet vad det är för syfte bakom den och lite så.. Första gången jag tänkte på att jag ville tatuera mig var några år sen då tänkte jag direkt på nacken dels för att det är ett vackert ställe att placera en tatuering på och att den sitter inte så synligt, först då ville jag tatuera in mitt namn, men sen för ca två år sen förlorade jag en vän ungefär samtidigt lärde jag känna Tokio Hotel's musik, den låten jag fastnade för först var "Sacred" som är på tyska "Heilig" jag satt och lyssnade igenom texten och budskapet i låten, då kom jag och tänka på min vän som gick förlorad. Orden i låten stämmer fruktansvärt bra in under den tiden då allting hände. Jag bestämmde mig för ett bra tag sen att jag ville tatuera in "Heilig" som ett minne av min vän, även som en hyllning för låten är väldigt speciell. Man minns alltid någon som gått bort men det fina är att när man gör en tatuering som står för just den personen finns hon alltid där. Varje gång jag tänker på eller ser min tatuering går mina tankar till min vän, det är ett fint sätt att minnas en person på, att rista in den svåra tiden i ens liv. Så det blev den tatueringen för henne.. Texten "Heilig" som jag tatuerat in är inget speciellt typsnitt, det finns inte att välja utan jag bad tatueraren att driva iväg i sina fantasier och att jag skulle finjustera den sen med honom.. Så stilen är speciell för mig det är ingen jag valt ut utan den är egen! Jag vet att jag inte har någon copyright på min tatuering men jag vill att ni ska förstå att bakom min tatuering vilar en speciell person och en vacker med jobbig tid i mitt liv, det var inte så spännande att läsa era kommentarer om att ni ska göra en exakt lika dan tatuering som min, visst får ni lov det finns ingen som kan stoppa er, jag vill bara att ni ska förstå.. Jag blev faktiskt lite ledsen när jag läste vissa kommentarer..

Kenza skriver:

Mirre du vet att jag håller med dig om det där. Blev ju så otroligt ledsen när jag fick en kommentar av en tjej som skrev att hon och hennes vänner ska göra likadan tatuering som mig. Jag förstår inte. Varför vill dom tatuera in något som dom vet betyder mycket för någon annan? Tatueringar är inte som något plagg på ginatricot, tatueringar är unika för varje person. Som du vet så har ju min tatuering också en speciell betydelse, den STÅR för något. Och nu ska dom göra likadan för att den är FIN? Är det allt? Seriöst! En tatuering ska ha en betydelse, en tatuering ska man komma på själv. Det är något som ska poppa upp i skallen, inte att man ser en bild på någon annans tatuering och ba "ne men gud vad fin, nu går jag och gör likadan".

Suck, hoppas dom ändrar sig....seriöst. :(

2008-05-18 Kl: 13:08:48
URL: http://KENZAS.se
Anonym skriver:

Det värsta som finns måste ju vara att förlora någon. Jag har inte haft det så lätt och jag tänker tatuera in An deiner siete på min rygg någonstans, bara för att jag är vid mina vänner och helst min systers sida. Min syster har fått mig att älska mitt liv och att leva i nuet. Utan hon skulle jag inte varit den jag är idag. Så jag tycker det är bra gjort av dig att tatuera in heilig, då är persionen alltid med dig.

2008-05-18 Kl: 13:10:55
Sandra skriver:

vad modigt av dig att berätta något så här personligt... men kan förstå varför du gjorde det..
tatuering ska man göra om man har ett starkt band till det man ska ha, och Heilig kan jag verkligen förstå att du printa in i nacken...
den e superfin!! hoppas inte många gör den p g a din tatoo....

2008-05-18 Kl: 13:17:45
Cicc skriver:

Älskling, bra att du var ärlig och sa detta. Jag hoppas att folk tar detta på rätt sätt och inte blir sura på något sätt. Hoppas också att ingen kopierar dig, för det vore inte rätt mot din väns minne. Puss :*

2008-05-18 Kl: 13:21:09
URL: http://cicii.blogg.se
Jenny skriver:

Vad jobbigt att förlora någon som står en nära. Jag förstod på direkten att du inte tatuerade in heilig bara för att det är en av tokio Hotels låtar. Alla tatueringar betyder mycket för den personen som gjort den, ett minne till exempel, som din. Jag är inte 18 än men jag har länge velat tatuera mig. Jag har haft vissa jobbiga perioder i livet och det är där Spring Nicht kommer in i bilden. Den låten får mig att orka kämpa hur jävla jobbigt det än är. Det har varit vissa perioder där jag inte vågar gå till skolan för jag är rädd och jag har varit med om så mycket trots att jag bara är 14. Det har varit perioder där jag bara vill dö, och innan jag lyssnade på Tokio Hotel hade jag förlorat hopp om att allt skulle kunna ordna upp sig igen. Sen när jag började lyssna på Tokio hotel fastnade jag DIREKT för Spring Nicht och låtens budskap. Jag lyssnade om och om igen och bara släppte ut alla känslor och den låten kommer alltid betyda mycket för mig. Den hjälpte mig genom svåra tider då och även nu under svåra tider hjälper den. Det är bra att du är ärlig Mirre, vissa människor verkar bara inte förstå. Ha en bra dag, kram! :)

2008-05-18 Kl: 13:32:12
URL: http://Jeniis.blogg.se
manda skriver:

Om du blev arg för min kommentar så förlåt.
Det var verkligen inte meningen att "kopiera" din tatuering. Verkligen inte...
Eftersom min kompis igår gjorde en likadan som kenza och den blev vacker så tänkte jag också tatuera in något som hadde att göra med TH också.
Och "Heilig" är min favorit låt också.
Har tid idag klockan 5, fast jag kan ändra på typsnittet om du vill :/
Det var inte meningen att såra dig eller något.

Ha en trevlig dag, Amanda.

2008-05-18 Kl: 13:58:47
Sarah skriver:

Word! :*

2008-05-18 Kl: 14:38:38
URL: http://sarahlu.blogg.se
Emelie, hilf mir fliegen tauering (som betyder för mig) sedan 2 månader tillbaka skriver:

Men asså kära nån, fy vad barnslig du är!
Och KENZA också, tror ni att ni är först i världen med Heilig / hilf mir fliegen i nacken eller?
HAHA jag känner en fransyska som är TH fan, hon har Heilig tatuerat i nacken och det har hon haft i ett år snart.. (så lägg ner med kopierandet mirrrre)
Och själv har jag en tatuering i nacken där det står hilf mir fliegen och det har jag haft i två månader, (kenza = copycat)

Och vad fan spelar det för roll för er om någon ni aldrig kommer träffa har en likadan tatuering som er? Förlorar era tatueringar värde då eller?
Haha och det är inte så direkt att de som också har/vill göra heilig, hilf mir fliegen tatueringar gör det bara för att ni har det, SÅ COOLA ÄR NI INTE

VÄX UPP

2008-05-18 Kl: 14:48:02
Sora skriver:

Jag håller verkligen med dig gumman. Denna tattueringen är så himla speciell för dig och det käns inte riktigt rätt att någon annan bara ska tattuera in
samma sak som dig :S För detta är din speciella tatto och ett speciellt minne som hör till..inget som någon annan bara kan kopiera.. ♥

2008-05-18 Kl: 15:14:34
URL: http://sorax.blogg.se
Anonym skriver:

men herregud, det är inte ni som har skrivit tokio hotels låtar, NI (du och kenza) bestämmer inte vad de andra ska göra :S helt jävla sjukt ju :S skärp er, och sluta lipa.

2008-05-18 Kl: 16:30:07
Kenza skriver:

till tönten där uppe som skrev att hon också har HMF-tatuering:

du är ju helt bäng. det är en annan sak att ha tatuerat in något efter att ha SETT det på någon redan, DÅ
är man en copycat. tror du att jag hade sett din tatuering innan eller? nej. så cool är inte du.

2008-05-18 Kl: 17:22:51
URL: http://KENZAS.se
Emmelie skriver:

Jätte fint skrivet, jag har inte varit i din situation men jag kan förstå hur du känner dig. En tatuering ska betyda något, vilket den här gör för dig. Jag tycker inte att man ska tatuera något utan en tanke bakom den, mer än att den ser bra ut. Tråkigt att folk kommenterade saker som att de skulle göra en likadan, inte för att alla ska gå runt med "Heilig" inristat, utan för att de tyckte din var fin och planerar att göra en likadan utan att den betyder något, och din betyder verkligen något viktigt för dig. Ha det bra, Mirre!

2008-05-18 Kl: 17:24:42
URL: http://eholmberg.blogg.se
Jenny skriver:

Men herregud förlåt men jag måste bara svara till dom anonyma: Mirre har inte sagt att ni inte får tatuera in en likadan, men det hon förklarade var att ni inte förstod vad tatueringen betydde för henne. Ni trodde kanske bara hon hade den för att heilig är en bra låt, men som hon skriver så betyder den väldigt mycket för henne, det är ett minne som kommer sitta på hennes kropp förevigt. Jag skulle också bli ledsen om jag hade tatuerat mig så säger alla "ååh va snygg ja ska göra en likadan som dig jenny!" Klart man blir ledsen! När folk bara gör likadant för det är fint och inte tänker på vad tatueringen betyder! Jag tycker att det är ni som ska växa upp och inte mirre.

2008-05-18 Kl: 17:29:03
URL: http://Jeniis.blogg.se
emelie skriver:

haha föresten, såg att kenza skrev ett precis likadant inlägg om sin tautering på egetforum, haha du "copycatar" ju henne hela tiden mirrrre
OCH
när hon skrev om hilf mir fliegen på sin blogg, att den betydde mycket för henne, och att hon satt och lyssnade på den och blablablabla gör du ett precis likadant..

2008-05-18 Kl: 18:24:17
MIRRE skriver:

emelie: Orka att ta den diskussionen med att ja lyssnade på hilf mir fliegen just när ja skrev det, de kunde lika gärna vara någon annan låt skrev inget om just den låten iheller.. sen de där med egetforum så skrev ja i den gamla tatueringstråden som inte finns mer ganska långt tid innan hon skrev om sin tatuering, du har ingen aning, skriv ignet om du inte vet..

2008-05-18 Kl: 18:32:54
URL: http://miir.blogg.se
Dina skriver:

Mirre och Kenza jag tycker att ni har rätt ni andra som är på, gå och skaffa liv eller gör något vetttigare fan asså

www.ddinaa.blogg.se

2008-05-18 Kl: 18:46:23
URL: http://ddinaa.blogg.se
Copy cats in my ass! skriver:

Jaha, va konstigt! Fick du förhandslyssning utav heilig ett år innan den släpptes eller? ;O
För den släpptes ju för ett år sedan.
Och har inte du sagt att du började lyssna på dom i Augutsi 2007?( Enligt Tokio hotel fans intervjuen)
Och vad hände med din hyllning till din "tyska farfar" då? Var det inte tillräckligt intressant?
Ha det gött!
Acceptera ffs

2008-05-18 Kl: 19:21:46
MIRRE skriver:

Du copycats in my ass, ja orkar inte hålla på att förklara hela jävla tiden, JO heilig kom ut då, de vet jag.. haha shit de va förresten sacred som jag hörde och de skrev jag..
Ja jag började lyssna på dom då.. och jag skrev ca två år sen och? jag vet själv när ja börja lyssna på th och allt.. allt i intervjun stämmer men slappna av och ta de som två år ca. CIRKUS!
Jag valde tyska dels för att min farfar var tysk, och blanda inte in han i någon som jag inte själv tagit upp, det är noll respekt!

2008-05-18 Kl: 20:53:36
URL: http://miir.blogg.se
Cici skriver:

Herregud, folk har verkligen problem här. Sitta och hacka bakom datorskärmen går bra va? Hade ni vågat snacka sån skit om hon stått mitt framför er eller? Shit.

2008-05-18 Kl: 21:02:28
URL: http://cicii.blogg.se
Andrea skriver:

Men herre gud, vad tänker folk med?! Det är sunt förnuft att man inte bara "härmas" på det sättet.. fan vad jag blir irriterad på sånt här!

MIRRE(och kenza), im on your side!:)

2008-05-18 Kl: 22:23:01
URL: http://anndreaa.blogg.se
Klara skriver:

Men herregud, nu blir jag nästan arg på riktigt. För det första: Varför är alla ni som klagar anonyma? Väldigt lätt att hoppa på någon bakom en dataskärm utan att säga vilka ni är va?
Och för det andra: Mirre sa varken att hon har copyright på sin tatuering eller att hon är den enda som har "Heilig" inskrivet i nacken, men eftersom att det finns en djup tanke bakom den är det väl klart att det inte känns så kul när folk skriver att de ska göra en exakt likadan bara för att den var sååååå fin? Dessutom har hon mixtrat ihop teckensnittet själv just för att den skulle bli unik, då är det väl inte konstigt om det känns om någon härmar något som har så stor betydelse? Tänk lite.

2008-05-18 Kl: 22:24:51
URL: http://klarabellaa.blogg.se
Suss skriver:

Ja, GUD vad alla ska börja hacka helt plötsligt! Tycker faktsikt det är väldigt respektlöst.
Det är väl klart att när man gör en tattoering så gör man det i betydelse för något eller någon.
Har sedan länge viljat göra en men aldrig kommit på just vad eller vart den ska sitta. Eftersom om jag nu ska rista in något på min kropp som kommer sitta där för all framtid vill jag att det ska betyder något för mig.
Tycker det är jättefint att det finns en mening bakom din tattoering Mirre. Tycker det är jävligt bull gjort av dom som (antagligen) tar med ett foto av Mirres tatto och ber om att få just den också intattoerad i nacken, fy skäms!
Själv har jag nu, efter några månaders funderande, beslutat att rista in en vinge på vänster axel med några rader ut th's "Wenn nichts mehr geht". Och det eftersom den låter, också, betyder mycket för mig.

2008-05-19 Kl: 13:42:50
URL: http://scheisssegal.blogg.se
Josefine skriver:

Oj här var det en vild diskussion och självklart kan inte jag låta bli att lägga näsan i blöt.

Jag tycker att man inte ska tatuera in någonting för att det är "fint". Om man tatuerar in någonting som har en betydelse så är chansen mindre att man skulle ångra sig och det gäller enligt mig alla tatueringar.

And I'm out :*

2008-05-19 Kl: 17:12:22
URL: http://bloggfordummies.blogg.se
Ghostfriend skriver:

Bäst att jag reder ut allt på min blogg.

2008-05-19 Kl: 18:36:03
URL: http://kinzakenza.blogspot.com/
Tanja skriver:

Hej du.
Jag har alltid haft planer på att taturera mig, och tänte länge taturea in det svenska ordet helig. En sympol för min lillasyster. Jag vill ha änglavingar (som symploierar min barndom) och mellan dem så ska det stå helig. Efter att ha börjat lyssna på tokio hotel som var ett bra tag sen kom jag på att helig var mycket finare på tyska. Och sen när jag såg din taturering tycke jag helig på tysk var klart mycket bättre. Så jag har klart blivit insiprerad av dig. Men som sagt en taturing ska betyga något, man ska inte göra den bara för att någon annan gör det. Men du inspirerade mig.
Peace out.

2008-05-19 Kl: 20:40:28
URL: http://tanja.webblogg.se
nadja skriver:

Josefine: Eh okej då vet vi vad du tycker... (?)

SÅ JÄVLA BARNSLIGT ATT NI BRYR ER VAD NÅN ANNAN TATUERAR IN, håller med emelie!
hahahaha kenza tror hon e så cool!

2008-05-20 Kl: 15:21:36
sara skriver:

Jaa, jag läste några kommentarer nyss, otroligt töntigt att säga att de var först med att ha en sån tatuering osv, alla får ha en om de vill, det är jue ett fritt land! Jag tycker det är väldigt fint av dig som gjorde det, tatueringar tycker jag ska betyda någonting, som har en historia i sig :)
Jag vill också ha en, men mamma o pappa o typ hela släkten tycker typ att det är.., jag har inte något speciellt ord för det men de tycker inte att man ska ha sånt. Men jag ska nog göra en om det händer något speciellt i mitt liv som jag aldrig vill glömma, jag gör det isådana fall när jag är myndig då jag bestämmer! :P

ha en bra dag

2008-05-21 Kl: 19:26:16
URL: http://minafinaminnen.blogg.se
marielle skriver:

nu tycker jag att det får vara nog med det här "copycat". LÄGG AV NI ALLIHOPA SOM HACKAR PÅ KENZA & MIN SYSTER, det är bara så himla omoget, jag menar .. hur gamla är ni egentligen? 13?14? haha, det är patetiskt av er, bara så att ni vet :) / mirre's babysis marielle, 18 ÅR

2008-05-22 Kl: 13:05:54
URL: http://miir.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0