This is Mirre

Haallo mina underbara läsare, tänkte ta och berätta lite om mig själv! Läs på egen risk.. Detta kan bli långt haha! Som jag sa innan så skulle jag inte skriva så långt, men jag lovar inget det kan bli värsta romanen!


Jag föddes året 1988 och jag fick heta Maria oavsett om jag ville eller ej så blev det så. Jag spenderade min barndom i en liten håla utanför en stad i skåne där jag också gick i skolan fram till klass 5, sen bytte jag skola till en annan liten håla nårra km bort, dit flyttade vi också med mamma (då mina föräldrar skildes). Samtdigt så började jag dansa disco, då var jag 10 år, på dansen träffade jag Carro vi blev jätte bra kompisar sabbt. Jag bytte som sagt skola och det visade sig att det var den skolan som Carro gick på.. Under samma period Träffade jag också Terese (Tirre) då parades vi i hop som danspartners av vår tränare. I skolan där jag började träffade vi även två tjejer till som gick i samma klass som oss, vi startade en grupp som hette på den tiden "love girls" vi sjöng eller mimade till pop musik och uppträdde jätte mycket på skolan (detta var när vi gick i 6an)

Högstadiet var jag jätte rädd för att börja på.. Jag trodde att ALLA sklle dassa mig och rita massor av 7or i huvet, men icke! Det gick hur bra som helst. Såklart hamnade alla vi 5 tjejer i samma klass (fame-klassen) det var en klass inriktad på sång, dans och musik.. Vi uppträdde och skrev egna låtar sjöng i studio och skickade in till skivbolag, vi var mer i massa talangjakter och tävlingar, vi bytte även namn till "sheridan" vi skålade självklart med likören till vårt nystartade namn. Jag säger det fortfarande att det var den bästa tiden i mitt liv.. Vi hade så himla roligt då. Vi var ofta på ett disco här i skåne, nästan varje helg där dansade vi och hade riktigt roligt, det var även sånt skummparty några gånger, under den tiden färgade jag rosa slingor vilket jag tyckte var snyggt DÅ!

När vi började 9an skulle vi välja vilket gymnasium vi skulle börja på, jag hade inte den blekaste vad jag gav mig in på över huvud taget, jag trodde samhälls linjen som jag valde var ungefär som i högstadiet men icke.. Jag hade gett mig in på något som var rätt mycket plugg. Men det fick duga. Där kom jag, Carro och Tirre i samma klass.. Dom andra två tjejerna valde en annan linje. Vi fortsatte att umgås som vanligt men vår grupp men våra uppträden blev det inget mer med. Då började jag och Tirre lägga mer energi på vår dans i stället och vi började uppträda på olika ställen och folk ringde och ville att vi skulle dansa där och hit och dit, det var mycket spännande.. Vi har faktiskt tom. fått skriva ett antal autografer.. helt otroligt!

I början på andra ring träffade jag en tjej som heter Linn, vi umgicks väldigt mycket. Festade nästan varje helg! Vi hade riktigt roligt då.. Samtidigt så klippte jag tuppkam.. Förstår fortfarande inte vad som flög i mig! Vad tänkte jag med? Exakt samma som med dom där jäkla rosa slingorna! Det året åkte vi även till Thailand för första gången (samtidigt som det var tsunami där) Vi var dock väldigt långt bort därifrån och märkte inte av någotnting alls.. I slutet av tvåan träffade jag en kille som jag var tillsammans med ett längre tag..  Vi till Thailand igen, då köpte vi ett hus lite utanför Pattaya (vår familj).. Vi bestämde att vi skulle åka ner vartenda år efter det.

Vi blev mer peppade inom dansen fler ville att vi skulle komma och uppträda överallt.. Tävlingarna i slutet av gymnasiet gick jätte bra, både jag och Tirre tog oss ett steg längre upp i klasserna. Sen kom trean och student året.. Den tiden bara rusade förbi, det gick så otroligt fort.. Vi åkte på en resa i maj för nästan exakt ett år sen till Costa Brava på studentresa, när vi kommit hem från kosta brava var det dax för bal och studenten.. Det är något av det härligaste jag varit med om, studenten var helt otroligt underbart! Sen jobbade jag på som vanligt och i början på September månad tog det slut på vårt förhållande och ungefär samtidigt så började jag lyssna på Tokio Hotel. Jag blev som besatt redan från första låten "sacred" hörde även "monsoon" då.. Det var min kära lillasyster som kom hem med deras scream album!

Nu hoppar vi fram till februari månaden jag fyllde 20 år och antagligen den bästa månaden i mitt liv.. Jag och Kenza åkte till Kanada för att se Tokio Hotel Live på Mod Club och på Much music. Det var något av det bästa jag varit med om i hela mitt liv, känslan av att stå 10 cm från personerna man avgudar mest i hela välden är en otrolig kick! Nu är det så att jag och Sarah har planerat en tripp till Dortmund för att se Tokio Hotel en gång till (detta planerades långt innan Kanada trippen med Kenza) Vi ska även se dom när dom kommer hit till Stockholm några dagar efter vi sett dom i Dortmund. UNDERBART!!



Det var lite om mig, har säkert glömt lite och några grejer som jag inte velat skriva med! Hoppas ni tyckte jag formulerade mig bra.. Hihi!


sarah skriver:

Du är en liten stolle, söthemulis!

2008-03-10 Kl: 21:52:52
URL: http://sarahlu.blogg.se
Celine skriver:

Tjena Mirre, kul att läsa om dig!
Jag var på TH's konsert igår i Paris och det var fan helt underbart. Jag är kärare än någonsin haha ;) De killarna är bäst...

2008-03-10 Kl: 21:54:36
URL: http://CELINES.blogg.se
Sara skriver:

Åhw nu känner jag dig bättre LOL. Fast jag visste ändå redan det mesta muahah *stalker* XD. Nejmen serri. Snart ska vi se TH ! :D

2008-03-10 Kl: 21:57:03
URL: http://sorax.blogg.se
Emma skriver:

riktigt sexigt!;Dtack så mkt.
& en jätte bra blogg du har! :)
/emma.

2008-03-10 Kl: 22:07:36
URL: http://emmaaij.blogg.se
sofie skriver:

du borde filma en snutt när du dansar så vi får se det också :D

2008-03-10 Kl: 22:34:10
URL: http://thenoteboook.blogg.se
johanna skriver:

det hade varit kul om du berättat vad din favorit lek var som barn i min blogg på mitt senaste inlägg :)

2008-03-10 Kl: 23:54:24
URL: http://www.jolita.blogg.se
Caroline skriver:

så kul att läsa :D hihi, miss you :/

2008-03-10 Kl: 23:58:16
URL: http://caroliiinee.blogg.se
zikim skriver:

kul att läsa:) när träffade du kenza?

2008-03-11 Kl: 07:19:26
URL: http://zikim.blogg.se
Ninah skriver:

VAR ME I MIIN SUPERSKÖÖNA TÄVLING!

2008-03-11 Kl: 10:50:07
URL: http://realfashion.blogg.se
Mandylicious skriver:

Naaaaajs

2008-03-11 Kl: 11:22:48
URL: http://mandaleijon.blogg.se
Sandra skriver:

Kul med lite bakgrundsfakta, du verkar vara en himla skön tjej :P

K R A M

2008-03-11 Kl: 11:41:15
URL: http://snaddra.blogg.se
zikim skriver:

Svar på svar: jaha så ni hade inte träffats innan kanada resan?

2008-03-11 Kl: 16:28:12
URL: http://zikim.blogg.se
zikim skriver:

svar på svar: jaha, fan vad roligt! Ni verkade ha skit roligt i Kanada :)

2008-03-11 Kl: 17:48:57
URL: http://zikim.blogg.se
Helle skriver:

det var riktigt kul att läsa :)

2008-03-11 Kl: 18:02:24
URL: http://heellee.blogg.se
Evelina skriver:

Ekebooooo? :P

2008-10-24 Kl: 14:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0