Fredag

Godmiddag!

Vi vaknade vid 11 tiden och åt en god frukost.. Nu sitter vi här och väntar på att min pappa ska komma och lämna min mini bil, sen ska vi i väg till Carro och sen vidare en sväng till väla tänkte att ja skulle hitta något tills ikväll då de blir utgång, om det visar sig vara tråkigt dit vi ska så drar vi väl in till helsingborg igen! Filmen vi såg i går var väldigt bra och mycket genomtänkt exakt en sån film jag tycker om.. Den hette tydligen "butterfly on a wheel" skrev att den hette "desperate hours" i går men det står båda titlarna på men jag antar att det är de första jag skrev. I morgon beger jag mig troligtvis hem till Sora, vi ska skriva på får fic lite och mysa.. Var så länge sen sist vi sågs (skulle egentligen ses i Dortmund) så de får bli nu istället! Så sover jag över där och åker hem på söndagen.. Nu ska vi kila iväg.. Hörs senare när jag är hemma hos Carro! kramar! 

/MIRRE 

Mariana skriver:

Missuppfatta mig inte nu, jag har inget emot dig som person Men jag måste bara fråga om en sak som jag funderat över. Varför använder du apostrofer på genitiv? Det är engelsk grammatik och används inte alls inom det svenska språket. Det skulle vara som att skriva veckodagarna med versaler eller säga ?halv två? istället för ?halv tre?. Visst, det görs i engelskan och de flesta svenskar förstår ändå, men det är inte grammatiskt rätt och språknördar som jag själv skulle bli frustrerade. :P

2008-03-29 Kl: 21:24:23
URL: http://resonemang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0