Montag

Hallo babes!
Vaknade för en liten stund sen.. Klockan är 11.42! Fast jag vaknade vid nio också av att Sora kom hem från att hon lämnat kidsen i skolan. Just nu är hon och gör om sina naglar och jag sitter här alldeles ensam i detta stora hus, vad ska jag göra? Kanske gå ner och ta lite frukost att äta och kolla på Tokio Hotel DVDn (igen!) Aldrig fel. Det är faktiskt bara tredje gången jag ser den idag. Inatt sov jag med ett värmetäcke, har ni sovit med det någon gång? Alla har det här tydligen. Det är så himla skönt. Det är små värmekuddar i filten som värmer upp den och man kan ställa in den själv beroende på hur varm man vill ha den. Helt underbart! Ska sova med det inatt igen...
Igår bakade vi ju pepparkakor, de blev jätte goda. Vi drack glögg också, det känndes som riktig jul igår. Det finns mer julgodis i frysen och ännu mer pepparkagsdeg i kylen som vi inte hann göra. Kanske ska fortsätta idag. Förensten så har jag inte fått de mailet jag hoppades på, det ska vara från min handläggare här i USA, som bor i området jag befann mig i innan. Jag hoppades på att hon skulle skicka över en lista på de familjer som också är under rematch för de har fått mitt namn nu. Det var en som ringde igår och intervjuade mig, dock hade hon yngre barn så jag tackade nej, hon måste ha glömt läsa min ansökan. Där står det att jag vill ha barn som är över 6 år och de ena barnet i den familjen var 4 år. Hoppas hon mailar mig snart, jag vill också se de olika familjerna såklart.
Jag sa ju att Sora ska på en julmiddag i morgon, nu frågade mamman här i familjen om jag ville följa med och jag tackade såklart ja, kul att hon frågade och jag har någonting att göra hela tiden. Det är en julmiddag på ett stort, fint hotell här i Boston där det ska hållas och biljetterna tog slut redan i augusti tydligen. Denna julmiddagen är väldigt populär här i Boston! Nu ska jag ner och ta lite käk och glo på TH DVDn.

Pöss!

Jenny skriver:

Fin din blogg har blivit :)

2008-12-15 Kl: 19:10:38
URL: http://nenniii.blogg.se/
maritta skriver:

Vilken snäll familj som låter dig bo där. :)

2008-12-15 Kl: 19:19:10
URL: http://www.metrobloggen.se/maritta
p skriver:

Synd att inte du kunde stanna hos familjen du bor hos nu, de verkar ta hand om dig bra! :) hehe.

2008-12-15 Kl: 20:19:00
URL: http://petriss.blogg.se/
ica skriver:

den här familjen verkar mycket mysigare som frågar om du vill med på dessa olika saker och sånt, både du och Sora borde få stanna hos dem ;p

2008-12-16 Kl: 07:25:01
URL: http://icaslife.blogg.se/
A skriver:

Varför vill du inte ha en 4-åring? 6 eller 4 är ju inte så stor skillnad, de har ju i vilket fall slutat med blöja :) Mitt au pair-barn var 3,5 när jag kom, vi hade hur kul som helst! :)

2008-12-16 Kl: 13:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0