Jag åker tillbaka till Sverige

Sant, i morgon går mitt flyg tillbaka till Köpenhamn. Jag har pratat både med min kontakt person hemma i Sverige och med min lcc och jag bokade min flygbiljett igår (lördag) hem till lilla Sverige. Anledningen till att jag inte väntade dessa två veckorna fullt ut var att det var meningslöst, det är så tomt med familjer som är i rematch just nu under jul och nyår även långt fram i januari undviker familjer helst att ställa sig i rematch, de väntar hellre. Jag är medveten om att jag satt mig i denna sitsen alldeles själv och jag visste om att det skulle vara svårt att hitta en ny familj just nu, för vem vill hålla på att kludda med rematch och byta au pairs mitt i denna helg? Ingen! Jag vill inte heller detta.
Ni måste förstå att jag kämpat med detta och hittat nya familjer, både jag och min lcc har haft kontakt flera gånger om dagen. Det var två familjer som kontaktade mig, den första fick jag inte veta någonting om utan de va bara dem som ställde frågor till mig om varför jag var i rematch, jag vill ju också veta varför de är i rematch, samtalet gick snabbt och de var otrevliga. (Det är så att när man rematchar får man endast möjligheten till familjer som också är i rematch). Den andra familjen skickade mail till mig, vilket är så mycket bättre och lättare att avgöra om familjen är rätt för en. Tyvärr var den familjen inget för mig då de hade ett barn som behövde speciell hjälp (vad för hjälp får jag inte lov att lämna ut).
Jag hade otur rent ut sagt som  hamnade i fel familj från början och mitt i december av alla årets månader. Jag har fått en del trista kommentarer om att man måste vara stark och kämpa men anledningen till att jag lämnade familjen är inte bara att jag kände mig obekväm för de hade jag kunnat arbeta på så att det kanske hade kunnat bli bättre men det fanns en anledning till varför jag lämnade familjen, vilket är den största anledningen som jag inte kan lämna ut eftersom det är organisationen regler och avtal, att man absolut inte får utelämna personliga saker om familjen. Det hoppas jag att ni förstår!
Bara dessa dagarna jag varit här, har jag lärt mig väldigt mycket. Man växer så otroligt mycket av att resa och upptäcka nya saker. Som plåster på såren kommer jag aldrig glömma New York tripen och alla jag träffat här, speciellt Gosia som varit helt underbar! Och ett stort tack till Soras värdfamilj som lät mig stanna här, jag har haft det helt underbart här, de är så snälla mot mig.


Föresten någon som vet? Jag RÅKADE ta bort min ena kategori, hur i h*lvete gör jag nu? Allt är ju borta!!! OKej, de lägger sig i arkiven men de har ingen kategori, alltså måste jag publicera om alla inlägg igen!? ALDRIG att jag orkar de.. jag gråter nu.. Detta var droppen!

Edit: Okej, jag håller på att flyttar inläggen till en nyskapad kategori "Mirres world" Detta suger! Och det händer bara mig. Helt otroligt...
Edit igen: Nu har jag mailat crewet på blogg.se hoppas de kan göra något åt mitt STORA misstag! Klantarsel!

Evelina skriver:

Jag tycker du har varit otroligt stark som faktiskt sagt att familjen inte passar dig, och vågat be om en re-match, när resultatet är så osäkert.

Vissa människor passa inte ihop, och det är inget man kan göra något åt. Men ska ju definitivt inte fortsätta göra något som man inte trivs med!



Hoppas resan hem går bra. God Jul :)

2008-12-21 Kl: 07:28:28
URL: http://xevelina.blogg.se/
p skriver:

åh vad tråkigt att det blev såhär Mirre. Men du har ju iallafall försökt, gjort så gott du kunnat, och trots allt fått en liiiten inblick i ett au pair liv i USA genom din kompis som du bott hos iallafall.

Be strong, better luck next time!

2008-12-21 Kl: 09:58:57
URL: http://petriss.blogg.se/
Linn skriver:

Blev lite ledsen av att du "gav upp". Men så mycket du har försökt och försökt så är det itne underligt att man skiter i det tillslut. Jag tycker du har varit skitstark och inte gav upp direkt.

2008-12-21 Kl: 10:24:13
Isabelle skriver:

Skönt att du får komma hem till familjen speciellt så här i jul. =) Jag tror starkt på talesätten att när en dörr stängs så öppnas ett fönster och att det kommer något positivt ur allt. =)

// Isabelle

2008-12-21 Kl: 11:03:44
Linn skriver:

Nej vad tråkigt :/ Men självklart så ska du göra det som känns bäst!

2008-12-21 Kl: 11:29:53
URL: http://linnzo.blogg.se/
klara skriver:

gud vad tråkigt att allt blev så himla fel från början! jag tycker ändå att du gör rätt i att åka hem nu, det är ju bara realistiskt eftersom det är svårt at re-matchas kring jul. men ska du åka som au pair lite senare då, eller ställer du in det helt? :) jag tycker iaf inte att du ska bry dig om de taskiga kommentarerna, de kan inte döma dig förrän de har gått igenom samma sak som du har. hoppas att du får en härlig jul med din familj iaf!

2008-12-21 Kl: 11:32:35
URL: http://jagochklara.blogg.se/
Anonym skriver:

tråkigt att det blev så, men det är ju lätt att sånt händer. vet många som har hamnat i fel familj och behövt åka hem. men det är ju inget att göra åt.

men tror du att du ska försöka någon annan gång igen att åka som au-pair, eller var det här enda gången?!

2008-12-21 Kl: 12:14:44
isabelle skriver:

vad tråkigt att det blev såhär :/ men det är ju lätt hänt. jag vet många som hamnat i fel familjer och som behövt åka hem. sånt händer ju, och det är ju ingens fel.

men tror du att du kommer prova på att åka som au-pair snart igen, eller vad det här enda gången?!

2008-12-21 Kl: 12:16:01
URL: http://izabellenylen.blogg.se/
Katta skriver:

ack vad kasst :'-(

men välkommen hem! tänk på det positiva du får iaf fira jul osv med nära och kära :-)

2008-12-21 Kl: 12:34:18
URL: http://kth.blogg.se/
jasmine skriver:

nej vad trist att du måste åka hem :( ja hade ju sett fram emot att läsa om ditt år där. kram

2008-12-21 Kl: 13:15:33
jessica skriver:

neeej..vad synd

jag hade sett fram imot att läsa om ditt år i usa men a:/

tycker verkligen synd om dig

2008-12-21 Kl: 13:30:47
URL: http://jessicaamolin.blogg.se/
Sofia skriver:

Förstår att det kan vara svårt att få nya familjer nu. Och jag tycker du gör rätt i att åka hem nu. har du tänkt att försöka dig på det igen? senare till våren eller så? hoppas det här med kategorierna löser sig - det är en sådan grej som jag också skulle kunna göra ;) ta hand om dig. kram

2008-12-21 Kl: 14:07:50
URL: http://sofiabengtsson.blogg.se/
maritta skriver:

Oj. Synd att det blev så. Vissa saker är visst inte menade för alla. Eller vad det nu heter. Hehe.

Ärligt talat, när du först skrev om din värdfamilj, om att de var borta just då, och att de skulle vara borta över jul, till miami eller vad du nu skrev, så anade jag att det skulle sluta illa. Jag har en slags gåva. Haha. Jag hade typ en dålig känsla av att det inte skulle bli bra. Du skrev nästan aldrig något positivt om de. T.e.x "Mamman är så himla trevlig mot mig" och så vidare.

Det låter nog sjukt, men jag har kunnit förutspå massa grejer. När min morbror och hans tjej gjorde slut, så hade jag vetat att de skulle göra det i över ett år. Det var bara nåt jag visste skulle hända, och inget jag kan förklara hur. Jag bara visste. Och så gjorde de slut i september...

Min bästa vän och hennes kille hade varit tillsammans i över ett år, och de gjorde slut för några månader sedan. Även det en känsla jag alltid haft.

Jag har visst ögon för sånt eftersom jag är en väldigt uppmärksam person. Om något är fel, så märker jag det.

Nog om det.



Det slutade visst dåligt i USA, men du får ju alltid en ny chans om du orkar göra det igen. Och så har du hela livet framför dig. (:

Puss och kram.

2008-12-21 Kl: 15:06:46
URL: http://www.metrobloggen.se/maritta
sarah skriver:

Hoppas din resa tillbacka går bra!

Kommer du åka tillbaka till USA som au pair efter julen, typ nån gång i januari?

God Jul :)

2008-12-21 Kl: 15:46:36
erica skriver:

hej , jag undrar om du tänker försöka senare då du kommit hem elr tänker du söka in till skolor och tänka att du testat redan ? :) på att vara au-pair. kramar .

2008-12-21 Kl: 17:01:20
Ellen skriver:

Oj, din stackare =/ Jag tycker synd om dig, & förstår dig verkligen. Måste kännas jobbigt. Men nu får du ju i alla fall komma hem till Sverige igen :) Du har varit stark som kämpat såhär långt, det är beundransvärt. Bry dig inte om alla dumma kommentarer! :) Kramis!

2008-12-21 Kl: 17:43:51
URL: http://widstrands.devote.se
Jess skriver:

Skönt att komma hem till jul iallafall! Ibland blir saker inte som man tänkt sig, men vad gör det? Du kommer nog att hitta någonting kul att göra hemma i Sverige istället. Men det är inte utan att man blir lite nyfiken på vad anledningen till att du inte ville bo hos din värdfamilj var... Jag förstår att du inte får lämna ut personliga saker om dem, men kan du inte säga vilken sorts problem det var? Fast det kanske man inte får heller.

2008-12-21 Kl: 17:55:15
LOUISE ! skriver:

FAN VA GÖTT BABY . <3 RING NÄR DU ÄR HEMMA !

2008-12-21 Kl: 20:51:32
URL: http://ijustwanttosay.blogg.se/
G2 / Gosia skriver:

Du gör det som känns rätt och det är så det ska vara! Det var starkt av dig att säga ifrån, att det inte känns rätt. Många klarar inte av det.

Det är tur att du hinner fira jul med din familj i alla fall!

2008-12-22 Kl: 01:23:55
URL: http://gosias.blogg.se/
Andrea skriver:

aww, it sucks that this whole thing happened, and at the worst timing. But, at least you tried:)

I would probably never have enough courage to go all the way across the world to live with people that I don't know in the first place.

Merry Christmas =)

2008-12-22 Kl: 03:08:32
URL: http://www.andreakm.blogspot.com
Sabina skriver:

Va tråkigt att det blev som det blev. Tycker du gör rätt som följer det du känner.



Man får väl se det på något potistivt sätt istället. Nu får du vara hemma och fira jul med din familj istället.



Sedan om du åker tillbaka så kanske du kommer till en underbar familj där kemi och allt stämmer, så som det ska kännas helt enkelt =)



Lycka till önskar en trogen läsare =)

/ Sabina

2008-12-22 Kl: 10:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0