I Stamford

Tyvarr gar det inte att koppla upp sig med min laptop pa hotellet an, vi ska fixa det senare sa jag kanske kan koppla upp mig ikvall (USA tid).
Ni far lida med att inte se de svenska å, ä, ö (kopierade fran msn, hahaha!)

Nagat problem med mina mobilblogginlagg, hoppas de kommer upp i efterhand sa att ni kan se dem! Nu sitter jag pa ett bibliotek har i Stamford som ar ca en timme utanfor New York, vi har haft det jatte bra, trffat alla Au Pairer och fatt massor av info, det ar mycket sa har i borjan men det ar kul. Vi anlande igarkvall pa flygplatsen vid halv fem tiden och blev upphamtade av en buss som tog oss till var hotell dar alla andra Au Pairer ocksa skulle bo fran samma organisation. Vi fick info i garkvall nar vi var framme pa hotellet och sen fick vi lite mat i magen. Vi var sjukt trotta efter flygresan (jag akte samtidigt som tre andra svenska tjejer, vi kommer valdigt bra overrans, det ar dem jag ar med for det mesta har i Stamford).. Vi gick direkt upp till vart rum som vi inte visste vem/vilka vi skulle dela det med, jag hamnade med en tysk tjej som ocksa ska bo i Washington DC fast inte alls pa samma stalle som mig utan langre utanfor..

Denna morgonen vaknade jag sakert vid fem, helt klar vaken.. haha! Men sen somnade jag om och vi blev vackta klockan sju av telefonen som sa att det var dags for frukost. Vi gick ner och at sen efter frukosten var vi pa mote fram tills nu ungefar, vi har hunnit med att ata ocksa det blev tacos idag. Snart ska vi tillbaka och fa mer info i nagra timmar och vara transfer detaljer till familjerna.. Ohhh!! Min vardfamilj gav mig en present upp till mitt rum pa hotellet, det var designade cookies fran en butik i NYC, de hade byggts upp som en stor buket av blommor och allt ar atbart, de onskade mig en trevlig vistelse i NYC och de langtar efter att fa traffa mig. Sa fint av dem!

Om jag inte bloggar igen beror det pa att det inte gick att koppla upp sig pa internet pa hotellet eller att vi har jatte mycket att gora, i varsta fall hors vi nar jag ar framme pa hotellet eller kanske pa taget pa vag hem till dem, hoppas de har Wifi dar. I morgon ska vi till NYC, ska bli sa himla kul, langtar!!! Vi ska dit pa kvallen och vara dar till midnatt, se all belysning och fa den riktiga bilden av en amerikansk jul.. Hoppas ni har det bra dar hemma i Sverige, jag har det toppen!! Lite pirrig infor de forsta motet med familjen men det ska sakert ga bra.. Nu ar min datortid snart ute.. Hors antingen snart igen eller om nagra dagar.. Don't you dare leave me! *puppyeyes*

Maste bara saga att det sitter en gubbe bredvid mig och halv stonar,
haha! Han ar inne pa nagon dateing site.. Lite nasty! URRRK!



Puss & kram fran Mirre i Stamford, CT

Anonym skriver:

hahaha!, fan va söt du är :P !

2008-12-02 Kl: 20:06:34
Johanna skriver:

Låter hur j*vla kul somhelst :) Hoppas allt kommer gå bra och jag kommer följa din blogg med glädje medans du är i USA! Lycka till!

2008-12-02 Kl: 20:08:48
Bellan skriver:

Åh gu så roligt! Men jag hoppas på fler inlägg, iallafall när du installerat dig. ;D

Have fun in NY!! :)

2008-12-02 Kl: 20:12:21
emmelie skriver:

åh, va kul! ha det bra där borta =D

2008-12-02 Kl: 20:20:53
URL: http://emmelieholmberg.blogg.se/
Sallad21 skriver:

Jäkla nice blogg! Kolla in min vettja! www.tortyrkammaren.blogspot.com

Leader of man

2008-12-02 Kl: 20:48:16
URL: http://www.tortyrkammaren.blogspot.com
G2 / Gosia skriver:

Det låter underbart spännande! :D

Jag hoppas att du kommer trivas med din familj!

2008-12-02 Kl: 21:00:27
URL: http://gosias.blogg.se/
klara skriver:

vad kul att höra att det går så bra! jag är SÅ avundsjuk på dig som får åka till New York haha!

2008-12-02 Kl: 21:12:38
URL: http://jagochklara.blogg.se/
isabelle skriver:

åh, jag blir så glad, det verkar så himla spännande :) hoppas du får det så bra i NY nu och sedan i washington såklart ;)

klart vi inte lämnar din blogg! den är bäst!<3

2008-12-02 Kl: 22:40:46
URL: http://izabellenylen.blogg.se/
Sora skriver:

Så skönt att höra att du är okay och allt :D!!!! iikkk!! ily

2008-12-02 Kl: 23:11:15
URL: http://sorax.blogg.se/
Zelly skriver:

Låter som ett fullspåkat schema och vilken gullig värd familj som skickade kakor :)

2008-12-02 Kl: 23:28:19
URL: http://fabulositysecret.blogg.se/
Felicia skriver:

åååh äntligen skrev du :D

2008-12-02 Kl: 23:47:39
Anonym skriver:

Kul å höra att allt har gått bra. Och att du mår bra!

Hahahaha. Skrattar så jag kiknar åt gubben du skriver om. Som sitter bredvid.

Å du, skulle du springa på Kid Rock eller Jared igen,så vet du någon som mer än gärna skulle vilja ha autografer i julklapp ;P Haha!

Ta hand om dig tjejen!

Kram

Zandra

2008-12-03 Kl: 00:06:33
Felicia skriver:

Gud va jag hade varit nervös. Jag kan ju knappt inte åka tåg utan att hamna fel, haha. Va bra att allt gått bra,hoppas att du kommer få de riktigt kul där nu ^^. De måste vara väldigt lärorikt att göra en sån grejj. Funderar faktiskt själv på att kanske göra något sånt. Så fort jag gått ut gymnasiet ska jag resa iaf !

Ta hand om dig. . .

2008-12-03 Kl: 21:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0