3 december i Stamford

Vi har precis fått i oss lite mat, vi har lyssnat på röda korsets föreläsning hela dagen och ska ner nu igen om en kvart och lyssna ytterligare två timmar. Det är väldigt lärorikt och intressant. Jag har lärt mig väldigt mycket på de här timmarna idag. Nu ska vi göra praktiska övningar som de lärt ut. Efter föreläsningen ska vi till NYC, can't wait!! Ska bli så spännande att se allting på riktigt. Föresten, jag hade rätt, min rumskamrat snarkar. Jag är synsk, lovar!

I morgon avslutas de här dagarna i Stamford och vi ska till våra respektive familjer, jag fick ett mail från dem idag där de skrev bla. Att vi ses i morgon, det känns så konstigt efter flera månaders email snack bara och nu ska man äntligen träffa familjen, i morgon! Helt sjukt.. Hoppas ni har det bra där hemma, hörde att det var kasst väder i Skåne? Här är det strålande sol och skön luft, tror det är upp mot (nästan) 10 grader här. Jätte skönt!

Vi blir väckta i morgon halv sju till frukosten sen ska alla våra väskor tas ner vid åtta tiden så det gäller att de är färdigpackade tills i morgonbitti, funderar på att fixa det ikväll när jag kommer hem från NYC, vi lär vara hemma senast elva på kvällen, klockan är ju bara snart halv två på dagen här och hos er är det kväll i sverige. Jag är inte alls lika trött längre som jag var igår, det börjar redan bli bättre, hoppas man kommer till rätta med tröttheten tills på måndag då jag börjar jobba på riktigt, eller jag vet inte om famijen börjar direkt men de här på organisationen anade att man börjar direkt efter helgen som är en upplärnings helg då man får tillgång att prata med familjen tillsammans med en ledare från organisationen i vår stad, alla städer har ett litet ställe där man har möte en gång i månaden ungefär. Då kan man ställa alla frågor man vill och allting som man undrar och är osäker över.

Nu ska vi ner till röda korsets föreläsning igen!
Tyvärr inga bilder idag heller men det kommer, I promise! ;)


Puss, Mirre

Anonym skriver:

vad heter din vän ninas blogg?!

2008-12-03 Kl: 20:37:17
sofie skriver:

Gahhiiiee tjejen, shit va jag är avis på dig just nu! haha ;D att åka iväg som aupair till USA har varit min dröm i snart 3-4 år och jag kan knappast vänta längre tills jag själv får åka..! men jag hoppas du har kanon kul i alla fall, vilket jag tror du har utifrån dina inlägg:D



men tänkte bara höra om du inte kunde skriva vad klockan är hos dig i varje inlägg, typ att du skriver det i början eller nått, vore jätte kul och intressant eftersom vi ser den svenska tiden..:P hehe



sen undrar jag bara, vilket bolag/företag åker du med? :D och är dom bra? :D



HA det gör kul nu, och jag lovar dig mig kommer du höra mer av..haha jag kommer följa dig som en jag vet inte vad, eftersom jag vill veta aaaalllt som händer:D så jag kan förbereda mig bättre inför mitt egna aupair år:D



sköt om dig!

2008-12-03 Kl: 20:55:45
URL: http://thenoteboook.blogg.se/
Rebecca skriver:

Det här ska bli så spännande att följa, älskar att läsa om folk som är utomlands. Lova mig att uppdatera ofta när du är igång, pleeease?

2008-12-03 Kl: 21:38:36
klara skriver:

hejhej.

Jag har läst din blogg ett bra tag, en av dom bättre i "blogg världen" fakitst.

Och nu ska det bli jätte roligt att följa den när du är USA. sepceillt när jag själv vill(SKA) åka när jag tagit studenten.

OCh jag önskar dig all lycka med familjen, att du trivs hos dom osv.

Puss & kram

2008-12-03 Kl: 21:43:54
Kjell Brell skriver:

Men du !

Jag har varit här inne och läst varenda dag nu !

Snart gör jag dig arvslös, och tvingas adoptera bort dig :)



Peace, love & Understanding

2008-12-03 Kl: 21:50:44
URL: http://www.aia.nu
Camilla skriver:

åh vad avis jag blir!! :D följer garanterat bloggen varje dag från och med nu! ha det kanon! Kram

2008-12-03 Kl: 21:55:53
URL: http://camillabr.blogg.se/
SORA skriver:

Lycka till imrogon bb!

2008-12-04 Kl: 03:11:02
URL: http://sorax.blogg.se/
Anonym skriver:

http://sabinadurebrandt.blogg.se/2008/december/80-tal-work-out.html#comment



hahhsaaaaaaaa

2008-12-04 Kl: 11:38:26
annaaaaaanna skriver:

hepåre! Trivs du? Hur blir det över jul? :)

2008-12-06 Kl: 20:22:38
URL: http://annabeck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0