World renowned Mia Michaels

En av dem mest berömda koeograferna i världen, Mia Michaels (som jobbar med dansarna i So you think you can dance). Hennes routins överväger alla andras, enligt mig! Man får ut alla känslor och en historia utifrån dansen som dansarna utför. Här är ett nummer som Mia har koeograferat med mina två favorit dansare som är med denna säsongen, Katee och Twitch. Ni som är dansare själv vet precis vad jag pratar om när man vill få fram känslor i ett dansnummer, det är precis det Mia lyckas med, att få dansarna till. Hennes routines är så extremt känsloladdade att det verkligen lyckas visas. Dansarna ska ha en stor credit också, men det är koeografen som gjort jobbet och som inte får lika mycket beröm av tittarna som bara kollar på dansarna som framför hennes verk. Självklart får alltid koeograferna possitiv eller negativ kritik av domarna men jag tycker att vi tittare borde tänka på att det dansarna framför har någon skapat, det ska mycket till för att allting ska bli rätt, hon har alltid lyckats få till det med dem begåvade dansarna i programet. Det skulle vara drömmen att få dansa för henne eller framföra en av hennes nummer!
En stor hyllning till Mia Michaels!



Katte skriver:

helt sjukt bra.. har du sett parkbänken? Med Heidi och Travis från säsong 2? Den ger mig rysningar

2008-08-30 Kl: 17:02:14
URL: http://ayudame.blogg.se/
effi skriver:

Hej mirre! Jag undrar om du kunde berätta lite om hur storlekarna är på gojane & om du betalt ngn tullavgift? När du fått dina skor förståss. Du kanske vet om en 6 & en 6,5 är bara 37 eller är 6,5 en 37,5 fast det står att båda motsvarar en 37:a?

kram & skulle vara tacksam för ditt svar.

2008-08-30 Kl: 18:33:48
URL: http://effipapadopoulou.blogg.se/
isabelle skriver:

håller med dig, hon är helt sjukt bra! hon och wade robson är helt fantastiska koregrafer.. jag hller med KATTE om parkbänken med heide och travis.. helt sjukt fin dans!

2008-08-30 Kl: 19:47:59
URL: http://izabellenylen.blogg.se/
Benita skriver:

Vad hände med Joshua? Missade ett avsnitt och inte kunde jag drömma om att han skulle åka ut. Han och Katee var ju fantastiska tillsammans...

2008-08-30 Kl: 22:49:51
clara skriver:

Håller med dig, älskade dansen hon tillägnade sin pappa förra säsongen , så jäkla vackert!!



Skulle gärna vilja bli veckans blogg med btw:)

2008-09-10 Kl: 17:31:55
URL: http://claraaberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0