Hemma från stan

Heej sötisar, jag kom nyss hem från stan har umgåts med Carro hela dagen idag. Jag skulle träffa syrran också men hon orkade inte ta sig ner till stan för att det var kasst väder. Jag och Carro har pratat heeeela tiden vi var i stan, har så mycket att prata och berätta till varandra så det är helt sjukt. Vi skulle egentligen sova över och så men hon har RIKTIGT mycket i skolan nu som ska bli klart till hennes exam. 
Hon har berättat jätte mycket om skolan och vad dom får göra, alla arbeten och vad som krävs för att bli designer och vad en designer gör exakt, det är verkligen, verkligen från början.. Hon tog ett exempel; Man utgår från en sak, tex. en fontän och när man ser en fontän så tänker man kanske på ett museum och då tar man allt material man kan få ut av ett museum, man fotar jätte mycket osv. Sen tar man ut färger och så osv. osv.. Det hon ville få fram är alltså att man ska kunna tänka på ett klädesplagg när man ser fontänen, att blicken av fontänen ska bli en grå topp tex. Förstår ni? Hon kommer förklara allt i sin blogg sen och då ska jag länka er så ni kan läsa det, ni som är intreserade.
Det låter så jävla lätt att vara designer! Det är helt fel, sjukt hård konkurans, bara det liksom.. Men jag måste säga att min vän Carro är väldigt duktig, hon pluggar och kämpar hårt för detta. Det är inte bara att öppna eget med eget märke osv, det ligger så mycket bakom.. Sa jag föresten att den skolan hon går på nu är den skolan som Dolce & Gabbana gick på.. Hihi! Sjukt spännande att hon går där. Jag beudrar henne väldigt mycket, efter allt hon gått igenom har hon båda fötterna på jorden och är på väg att bli designer!!

Jag har varit nere på polisen idag också och hämtat mitt nya pass så nu är det bara att börja söka visum, ska göra det nu men först ta lite kladdkaka i kylen med grädde.. 

Puss på er!
/MIRRE

Mariah N skriver:

Trevligt! kladdkaka är gott.

2008-08-27 Kl: 18:49:58
URL: http://nimah.blogg.se/
ica skriver:

ooo kladdkaka det är gott.



Vare till USA du skulle eller vart vare??

2008-08-27 Kl: 20:46:36
URL: http://icaslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0