Au Pair

Tänkte berätta lite kortfattat hur jag gick till väga, många av er ha ju frågat mig!
Jag började med att söka upp olika organisationer och så fastnade jag för Skandinaviska Institutet som jag åker med i november. Där fick jag komma på möte när jag hade mitt personliga brev och referenser klart. Där hjälpte dom mig lite mer med mitt brev och fler referenser (man måste ha minst två olika) Allting står på deras hemsida! När allt väl var klart så släppte dom ut mina ansökan på nätet och familjer började kontakta mig. (först måste London kontoret godkänna din ansökan). Efter den är godkänd tar det max en månad innan familjer börjar kontakta dig. Dom börjar med att skriva ett mail och skicka sitt personliga brev sen vill dom oftast höras via telefon, det är då man får känslan av om familjen är rätt eller inte passar dig alls. Om ni har några frågor om detta hänvisar jag er till min blogg mail! :) Kram på er och lycka till ni som vill åka! Det är mycket pappersarbete, men det är de värt! Oh, självklart kommer jag fortsätta blogga, oroa er inte.

/MIRRE

Emma skriver:

Godmorgon! sovit gott?

2008-08-12 Kl: 08:27:42
URL: http://regalemma.blogg.se/
Sarah skriver:

Åhhh vad kul sweetie, det kommer bli asabraaa :D

But we'll miss you!

2008-08-12 Kl: 10:13:12
URL: http://sarahlu.blogg.se/
Sora skriver:

VI SKA TILL USA ! DAMP (L)

2008-08-12 Kl: 11:05:42
URL: http://sorax.blogg.se/
Caroline skriver:

ska du jobba som det?

2008-08-12 Kl: 12:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0